افزایش همکاری دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای سلامت روان/ تبعیض در حق بیماران روانی

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: رئیس اداره کل سلامت و روان وزارت بهداشت از افزایش همکاری های وزارت بهداشت در راستای ارتقای طرح سلامت روان در کشور خبر داد.
 
عباسعلی ناصحی در گفت و گو با پانا، با اشاره به افزایش و ارتقای سطح سلامت روان در کشور اظهار داشت: در این راستا قرار است که میان وزارت بهداشت و سایر ارگان های اجرایی همکاری های بین بخشی افزایش پیدا کند.
 
رئیس اداره کل سلامت و روان وزارت بهداشت با اشاره به برنامه های ارتقای سلامت روان و بهداشت در کشور تصریح کرد: همانطور که می دانید برنامه ارتقای سلامت روان در سال قبل طراحی شده است و این برنامه مورد تصویب شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت نیز قرار گرفت که پس از آن برای اجرا به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده است.
 
وی در ادامه از افزایش همکاری های وزارت بهداشت در راستای ارتقای طرح سلامت روان در کشور خبر داد و گفت: به همین منظور برنامه‌ های سلامت روان تقسیم بندی شده است به طوری که هم اکنون توسط دانشگاه های علوم پزشکی اجرا می گردد.
 
ناصحی اجرای برنامه سلامت روان را در ارتقای سلامت روان جامعه موثر اعلام کرد و افزود: تمامی دستگاه های اجرایی می باست سهم خود را در برنامه ارتقای سلامت روان جامعه اجرا کنند.
 
این مقام مسئول در وزارت بهداشت همچنین با اعلام اینکه قانون سلامت روان در بسیاری از کشورهای پیشرفته وجود دارد، تصریح کرد: این برنامه با هدف سلامت روان حمایت از حقوق بیماران انجام می گردد.
 
ناصحی در پایان خاطرنشان کرد: براساس تحقیقات انجام شده، متاسفانه در نظام سلامت کشور حقوق بیماران روانی به خوبی رعایت نمی ‌شود و گاها بیماران روانی مورد تبعیض و بی‌ عدالتی قرار می‌ گیرند که با اجرای این قانون حقوق این دسته از بیماران نیز رعایت خواهد شد.
 

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.