افزایش ۳۴ درصدی ورود خودرو به گیلان در طرح نوروزی

مدیرکل راهداری گیلان، از ورود ۷۱۸ هزار و ۹۴۹ وسیله نقلیه به استان و خروج ۴۸۱ هزار و ۵۹۹ وسیله نقلیه از استان در طرح نوروزی خبر داد و گفت: در مجموع شاهد تردد یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۵۴۸ وسیله نقلیه در محورهای گیلان بودیم.

افزایش ۳۴ درصدی ورود خودرو به گیلان در طرح نوروزی

به گزارش ممتاز نیوز، فریبرز مرادی با اشاره به آخرین وضعیت تردد روزانه خودرو در استان گیلان، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۷۸ هزار و ۸۹۵ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور ۷۸ هزار و ۹۶۸ وسیله نقلیه از استان گیلان خارج شده است، افزود: بیشترین میزان ورودی استان از طریق محور رامسر – چابکسر با تعداد ۳۶ هزار و ۲۵۸ وسیله نقلیه و پس از آن محور آزادراه قزوین – رشت با تعداد ۲۹ هزار و ۴۳۴ وسیله نقلیه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، بیشترین میزان خروجی از استان را نیز از طریق محور آزادراه رشت – قزوین با تعداد ۳۱ هزار و ۷۴۱ وسیله نقلیه دانست و خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته ساعات اوج تردد در کل محورهای استان بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ و کمترین تردد بین ساعات چهار الی پنج صبح بوده است.

مرادی، با بیان اینکه سرعت متوسط وسائل نقلیه در محورهای استان گیلان ۶۲ کیلومتر در ساعت است، گفت: براساس آخرین آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه ترددشمار استان طی مدت مذکور محور امامزاده هاشم – سراوان با متوسط تردد ساعتی ۱۹۲۹ وسیله نقلیه و پس از آن محور سراوان – امامزاده هاشم با متوسط تردد ساعتی ۱۷۸۸ وسیله نقلیه پرترددترین محورهای استان بودند.

وی با اشاره به آمار ورودی و خروجی استان گیلان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون، اضافه کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ لغایت چهارم فروردین ۱۴۰۱ شاهد ۳۴ درصد افزایش در ورود به استان و ۱۸ درصد افزایش در خروج از استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از ورود ۷۱۸ هزار و ۹۴۹ وسیله نقلیه به استان و خروج ۴۸۱ هزار و ۵۹۹ وسیله نقلیه از استان در طرح نوروزی خبر داد و گفت: در مجموع شاهد تردد یک میلیون و ۲۰۰ هزار و ۵۴۸ وسیله نقلیه در محورهای گیلان بودیم.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور ۱۲ هزار و ۸۹۷ سفر درون استانی و برون استانی با وسائل نقلیه عمومی انجام شده و در پی آن ۶۳ هزار و ۳۴۶ مسافر جابجا شده اند، یادآور شد: تعداد مسافرین حمل و نقل عمومی برون شهری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.