افزون بر ۴۳۴ کیلومتر خطوط شبکه فشار ضعیف در گیلان احداث شد

۳۱فروردین۱۳،

ˈ جمشید طالبیˈ روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به رشد جمعیت و رشد مصرف برق در استان افزود: این خطوط برای بهره مندی پنج هزار و ۸۸۶ مشترک تازه و رفع ضعف برق تعدادی از مشترکان قبلی شهری و روستایی در مناطق مختلف گیلان احداث شده است.

وی اظهار کرد: علاوه بر این در سال قبل، تعداد هشت روستا از مناطق محروم، صعب العبور و کوهستانی استان گیلان به شبکه سراسری برق پیوستند.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد ۷۱۲ دستگاه ترانسفورماتور (هوایی-زمینی و کمپکت) در مجموع با ظرفیت ۱۲۲ هزار و ۳۵۵ کیلوولت آمپر) پارسال در این استان نصب و افزایش قدرت داده شد.

طالبی بیان کرد: همچنین سال قبل، بیش از ۲۷۳ کیلومتر شبکه معابر هوائی و زمینی برای روشنایی معابر در سطح شهر و روستا احداث که برای این شبکه تعداد هفت هزار و ۶۰ دستگاه چراغ لاک پشتی نصب شد.

وی در ادامه به اوج مصرف برق در سال قبل اشاره و تصریح کرد: سال قبل ، حداکثر پیک بار( اوج مصرف برق ) همزمان با شهرها و بخش های استان در مرداد ماه معادل یکهزار و ۲۵ مگاوات بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از مشترکان خواست تا به منظور پایداری شبکه ها و کاهش هزینه های برق مصرفی ، در زمان اوج مصرف برق از ساعت (۲۰ تا ۲۴) از لوازم برقی پرمصرف همچون لباسشویی، جاروبرقی، اتو و …) در صورت ضرورت استفاده کنند.

وی پیشنهاد کرد: مشترکان می توانند با استفاده از لامپهای کم مصرف و مهتابی برای روشنایی و همچنین با پرداخت به موقع بهای برق مصرفی با استفاده از یارانه های انرژی ، ضمن کمک به اقتصاد خانواده خود ، شرکت توزیع نیروی برق گیلان را در انجام هر چه بهتر وظایف و خدمات یاری کنند.

وی ادامه داد: انجام این تمهیدات از سوی مشترکان می تواند شرکت برق را برای تعمیرات به موقع شبکه های برق رسانی و بر طرف کردن ضعف برق مناطق ، برقی مطمئن ، دائم و با ولتاژ مناسب به مشترکان یاری کند.

در زمان حاضر بیش از یک میلیون و ۱۴۸ هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع برق درگیلان بهره مند می باشند .ک/۳

۷۲۹۶/ ۶۰۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.