اقدامات شورای نظامی مردود است

جام جم آنلاین: نامزد اخوان المسلمون مصر که خود را برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرده است، با حضور در ستاد مرکزی انتخابات خود، بار دیگر بر این پیروزی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، محمد مرسی در سخنانی که از شبکه‌های مختلف خبری پخش شد در هشدار ضمنی به شورای نظامی حاکم گفت: نتیجه انتخابات روشن است و به کسی اجازه نمی‌دهیم با آن بازی کند.

وی در مورد دستورات و قوانینی که شورای نظامی برای افزایش قدرت خود تصویب کرده نیز گفت: انحلال مجلس را رد  و با بیانیه مکمل قانون اساسی موافقت نمی‌کنیم چرا که نیازمند همه پرسی است.

مرسی در ادامه حملات خود به بیانیه‌ها و مصوبات شورای نظامی حاکم بر مصر، با اشاره به این موضوع که تلاش برای محدودکردن رییس جمهور آینده را رد می کنیم، تاکید کرد: زمان صدور احکام و بیانیه قانون اساسی برای ما نگران کننده است.

این نماینده طیف اسلام‌گرایان مصر که همه نظرسنجی‌ها حکایت از پیروزی وی در انتخابات اخیر دارد، ضمن رد دخالت ژنرال‌های حاکم در تعیین مشاوران و معاونان رئیس جمهوری افزود: دوباره تعهد می‌دهم که ریاست جمهوری شامل معاونان و مشاوران است.

وی در ادامه با رد هر گونه تعیین تکلیف برای رئیس جمهور آینده با بیان اینکه رییس دولت آتی ملی و مستقل خواهد بود،

افزود: اخبار منتشره درباره طرح های خشونت را به شدت تکذیب می کنیم، در میان ما شیوه خشونت وجود ندارد و به شدت آن را رد می کنیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.