امام جمعه اهل سنت زاهدان، همه مردم این شهر را دعوت به آرامش کرد/مولوی عبدالحمید: وقایع امروز سیستان و بلوچستان، دست عوامل نفوذی دشمن بوده است

مولوی عبدالحمید از مردم استان سیستان و بلوچستان خواست تا به شایعاتی که در سطح شهر در حال چرخش است گوش ندهند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان، همه مردم این شهر را دعوت به آرامش کرد/مولوی عبدالحمید: وقایع امروز سیستان و بلوچستان، دست عوامل نفوذی دشمن بوده است

به گزارش ممتاز نیوز، امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان که ساعتی  بعد از اتفاقات رخ داده در زاهدان در شبکه استانی در پخش زنده با مردم سخن می‌گفت، افزود: شیعه و سنی در کنار هم سالهاست که در استان زندگی می‌کنند و وقایع رخداده امروز دست عوامل نفوذی دشمن بوده است و در این رابطه مردم استان باید هوشیار و آگاه باشند تا به حوادث پیش آمده بیشتر دامن زده نشود.

عبدالحمید افزود: از عوامل نیروهای امنیتی و انتظامی استان درخواست می‌کنیم که با عوامل اغتشاشات امروز با قاطعیت برخورد کنند.

امروز تعدادی افراد مسلح ناشناس به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله کردند که بر اساس اخبار اولیه تعدادی از عابرین و ماموران مجروح شده که به بیمارستان منتقل شدند؛ به دنبال این اتفاقات شورای تامین سیستان و بلوچستان ضمن صدور اطلاعیه، مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد و از آنان خواست از نزدیک شدن به اماکن و محل‌های تجمعی خودداری کنند.

در اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان آمده است: افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با تیراندازی اوضاع شهر را ناامن کنند با هوشیاری و واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع کنترل گردیده است.

شورای تامین از مردم سیستان و بلوچستان تقاضا کرده، به شایعاتی که هم اکنون توسط معاندین در حال انتشار است توجه نکنند.

به گفته یک منبع آگاه پیش از این عملیات تروریستی هم تعدادی از نمازگزاران نماز جمعه اهل تسنن زاهدان به خیابان آمده بودند. یک نمازگزار گفت: مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تاکید بر هوشیاری و خویشتن داری مردم در مقابل خبر و شایعه تجاوز یک مقام انتظامی چابهار به یک دختر بلوچ گفت این موضوع برای ما خیلی مهم است، البته مسوولان گفته‌اند در حال بررسی و پیگیری مساله هستند و ما نیز تا زمان اعلام رسمی آن از سوی دستگاههای مربوطه پیگیر هستیم.

این گزارش حاکی است، نمازگزاران در حین اقامه نماز بودند که تعدادی از آنان به سمت کلانتری هجوم بردند و یکی از آنان با اتوبوس به دیوار کلانتری زده و قصد تخریب دیوار و ورود به کلانتری را داشتند که موفق نشدند و تنها بخشی از دیوار تخریب شده است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.