امکان ثبت‌نام هر سه عضو ائتلاف به عنوان یک “تاکتیک”/ آقای هاشمی برای انقلاب زحمات فراوانی کشیده‌ است

۲۳فروردین۱۳،

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: آقای هاشمی فردی می باشند که برای انقلاب زحمات بسیاری کشیده‌اند،در نظام جمهوری اسلامی سمت‌های مختلفی داشته‌اند و سابقه دوستی و نزدیکی با رهبر معظم انقلاب را دارند؛ احترام گذاشتن به کسی که سوابق فراوانی در انقلاب را دارد ضروری است.

به گزارش گروه وب‌گردی باشگاه خبرنگاران “علی‌اکبر ولایتی” در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تصویر امروز شما از رابطه با آقای هاشمی چگونه است، اظهار داشت: آقای هاشمی فردی می باشند که برای انقلاب زحمات بسیاری کشیده‌اند،در نظام جمهوری اسلامی سمت‌های مختلفی داشته‌اند و سابقه دوستی و نزدیکی با رهبر معظم انقلاب را دارند؛ احترام گذاشتن به کسی که سوابق فراوانی در انقلاب را دارد ضروری است.

وی از هاشمی به عنوان فردی که برای انقلاب زحمات فراوانی کشیده‌ است یاد کرد و گفت: احترام آقای هاشمی رفسنجانی و هرکس دیگه‌ای که به انقلاب و نظام خدمت کرده است باید محفوظ باشد ولو اینکه ممکن است نظرات سیاسی برخی اشخاص با خط مشی اساسی نظام تفاوت‌هایی داشته باشد. مهمترین شرط این است که خط قرمزها را رعایت کنیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، دربارهٔ سبب حضور جدی خود در انتخابات آتی افزود: سبب این است که از یک سو بنده احساس کردم تشتتی در میان اصولگریان وجود دارد و دیگر اینکه میدان آینده، فقط میدان اصولگرایان نیست. همه به میدان می‌آیند؛ چه اصولگرایان سابق و چه به اصطلاح اصلاح‌طلبان. اگر معتقدیم که رشته کار باید در دست اصولگرایان باشد، اولین شرط این است که از تفرق جلوگیری کنیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چقدر احتمال می‌دهید کاندیدادی نهایی ائتلاف شما باشید گفت: نمی دانم. این مسئله بستگی به اقبال مردم دارد، مردم هم متناسب با شرایط، بررسی و مشورت کرده و تصمیم می‌گیرند و بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها ممکن است در ۲ هفته منتهی به انتخابات باشد.امکان دارد به عنوان یک تاکتیک هر سه عضو ائتلاف با هم ثبت‌نام کنند.

این عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان دربارهٔ تقسیم کار این گروه بیان کرد: به دلیل مسئولیت‌هایی که در قبل و حال داشته‌ام کار سیاسی و کارهای سیاسی-بین المللی را بنده، امور فرهنگی زیر نظر دکتر حدادعادل و امور اقتصادی و اجرایی را نیز دکتر قالیباف عهده‌دار است.

ولایتی دربارهٔ برنامه خود برای حوزه اقتصاد خصوصا در حوزه هدفمندی اظهار داشت: قانون هدفمندی یارانه‌ها تصمیم بسیار مهمی است و حتما باید ادامه پیدا کند منتهی نباید ناقص باشد اما در عین حال نباید از صنعت نیز غفلت شود.

وی در توضیح برخورد با منتقدانشان در حوزه سیاست داخلی و فرهنگ گفت: هرکس که در چهارچوب قانون فعالیت کند مجاز است. این قانون همه دنیاست.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در حوزه سیاست خارجی، وزیر خارجه مطلوب شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تصریح کرد: حتما باید دارای تجربیاتی باشد اما تحرک هم داشته باشد. چنانچه بازهم کسی را بیاوریم که بخواهد سیاه مشق بنویسد هم مردم ضرر می کنند و هم نظام متضرر می‌شود.

مشاور مقام معظم رهبری در توضیح شعار انتخاباتی ائتلاف اکثریت اصولگرایان بیان کرد: آنچه تاکنون مطرح شده” ائتلاف برای پیشرفت” است؛ اما حتما در آینده هم شعارهایی خواهیم داشت.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا فکر می‌کنید اصلاح‌طلبان در نهایت به اجماع برسند گفت: احتمالش زیاد نیست؛ اما اگر هم به اجماع برسند، بعید است که شخصیت برجسته صاحب رأیی بیاید که بتواند آنها را به اجماع کامل برساند.

منبع: مثلث


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.