امیدواریم ایران و ۱+۵ در مذاکرات مسکو به راه حلی مرضی الطرفین برسند

‘یولیوش گویو’ سفیر لهستان در جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: امیدواریم در مذاکرات مسکو ، راه حلی برای موضوع هسته ای ایران پیدا شود.

این دیپلمات اروپایی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد نتیجه مذاکرات مسکو خوش بین است؟ گفت: لهستان بخشی از این مذاکرات نیست اما به جای اینکه خوش بین یا بدبین باشم، تلاش می کنم واقع گرا باشم.

نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه ۱+۵ قرار است در روزهای ۲۹ و ۳۰ خرداد در مسکو پایتخت روسیه با یکدیگر مذاکره کنند.

‘یولیوش گویو’ در پاسخ به این سوال که موضع دولت لهستان درباره حوادث سوریه و طرح شش ماده ای ‘کوفی عنان’ نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای حل بحران در این کشور چیست؟ اظهار داشت: همان گونه که موضع ورشو پیش از این نیز به صورت رسمی اعلام شده است، از طرح شش ماده ای آقای کوفی عنان حمایت می کنیم.

سفیر لهستان در تهران در عین حال تصریح کرد: ورشو از راه حلی حمایت می کند که جامعه جهانی از آن حمایت می کند.

وی در پاسخ به این سوال که بحران مالی و اقتصادی در منطقه یورو تا چه اندازه بر اقتصاد لهستان تاثیر گذار بوده است؟ گفت: لهستان تنها کشوری در اتحادیه اروپا است که اقتصادش با رشد روبه رو بوده است.

یولیوش گویو با بیان اینکه لهستان بخشی از منطقه یورو نیست و ما پول رایج خودمان را داریم و از یورو استفاده نمی کنیم، اضافه کرد: برخی سیاستمداران اروپایی، لهستان را ‘جزیره سبز’ می نامند؛ چرا که بسیاری از کشورها درگیر بحران اقتصادی و مالی هستند ولی لهستان در بحران نیست.

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که این رشد پایدارخواهد بود زیرا می دانیم در صورتی که بحران موجود مالی و اقتصادی در منطقه یورو ادامه پیدا کند، لهستان نیز با مشکلاتی روبه رو خواهد شد.

سیام**۹۱۲۹**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۷۳۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.