انحصار در طرح‌های تازه بیمه‌ای

۲۳فروردین۱۳،

بینا- معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: برای توسعه نوآوری در صنعت بیمه، بخشنامه ای مبنی بر ضوابط تنظیم محصولات تازه بیمه‌ای تنظیم شده است که بر اساس آن، اگر شرکتی طرح تازه بیمه‌ای داشته باشد، می‌تواند انحصار آن را تا مدت معینی به خود اختصاص دهد.
به گزارش بینا،رحیم مصدق به مهر با اشاره به اینکه ضریب نفوذ بیمه در سال ۷۶ حدود نیم درصد بود و هم اکنون به بیش از سه برابر افزایش یافته است، افزود: در چند سال اخیر با تغییر نظام تعرفه ای، امکان نرخگذاری به خود شرکتهای بیمه واگذار شده است.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی تعداد شرکتهای فعال در صنعت بیمه کشور را هم اکنون ۲۵ شرکت ذکر و اعلام کرد: دو شرکت با دریافت مجوز در نوبت تاسیس می باشند، همچنین ۴۸ گروه متقاضی تاسیس شرکت بیمه در مراحل تکمیل مدارک و روند بررسی برای دریافت مجوز و ورود به بازار می باشند.
وی فعالیت شرکتهای غیردولتی در کشور را نشانه ای از توسعه یافتگی صنعت بیمه ذکر و بیان کرد: به منظور توسعه نوآوری در صنعت بیمه، بخشنامه ای مبنی بر ضوابط تنظیم محصولات تازه بیمه ای تنظیم شده است که بر اساس آن اگر شرکتی طرح تازه بیمه ای داشته باشد، می تواند انحصار آن را تا مدت معینی به خود اختصاص دهد.
مصدق با بیان اینکه تمایز رقابتی مبتنی بر نوآوری لازمه امروز صنعت بیمه است، گفت: رقابت مبتنی بر کاهش نرخ برای بیمه گر و بیمه گذار نتیجه ای ندارد و لازم است رقابت معطوف به نوآوری طرحها، نحوه ارائه خدمات به مردم و پرداخت خسارت باشد.
این مقام مسئول در صنعت بیمه کشور با تاکید بر اینکه شرکتهای بیمه برای شناساندن رشته های تازه بیمه ای و طرحهای تازه برای توسعه صنعت بیمه باید تلاش کنند، گفت: در این راستا چند آئین نامه تازه در شورای عالی بیمه تصویب و به صنعت بیمه کشور ابلاغ شده است.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی آئین نامه محاسبات فنی بیمه ای، آئین نامه حمایت از حقوق بیمه گذاران و آئین نامه توانگری مالی شرکت های بیمه به منظور محاسبه و کنترل ذخایر شرکت را از جمله این آئین نامه ها ذکرکرد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.