اوباما از رامنی پیشی گرفت

جام جم آنلاین: دومین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب در دانشگاه هوفسترا واقع در جزیره لانگ‌آیلند نیویورک و با حضور ۸۲ فرد رای دهنده برگزار شد که سوال‌های خود را درخصوص موضوعات گوناگون از دو کاندیدا مطرح کردند. اوباما که به سبب نرمش نشان دادن در مقابل رامنی در جریان مناظره دو هفته پیش هدف انتقاد قرار گرفته بود، این بار با اتخاذ لحنی تهاجمی‌تر وعده‌های انتخاباتی رامنی را هدف حمله قرار داد و وی را زیر سوال برد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، باراک اوباما که ظاهرا این بار به عکس عملکرد کم فروغ خود در مناظره قبلی با طرح متفاوتی آمده بود به میت رامنی‌، رقیب جمهوری‌خواه خود نسبت به طرح‌ها و نرخ مالیات وی و همینطور موضع گیری‌اش درخصوص طرح دولت اوباما برای نجات صنعت خودروسازی و همچنین تقابل با چین حمله کرد.

این دو کاندیدا همچنین در زمان‌هایی از لحاظ فیزیکی نیز تهاجمی عمل می‌کردند و با حرکات عصبی دست و صورت با یکدیگر به مجادله می‌پرداختند.

باراک اوباما که ظاهرا این بار بعکس عملکرد کم‌فروغ خود در مناظره قبلی با پرستیژ متفاوتی آمده بود به میت رامنی‌، رقیب جمهوریخواه خود نسبت به طرح‌ها و نرخ مالیات وی و همین‌طور موضعگیری‌اش درخصوص طرح دولت اوباما برای نجات صنعت خودروسازی و همچنین تقابل با چین حمله کرد. این دو نامزد همچنین در زمان‌هایی از لحاظ فیزیکی نیز تهاجمی عمل می‌کردند و با حرکات عصبی دست و صورت با یکدیگر به مجادله می‌پرداختند.

اوباما در این مناظره درخصوص بودجه آمریکا گفت: هم‌پیمانان رامنی در کنگره ۹۸ درصد مردم را به گروگان گرفته‌اند، زیرا خواهان کاهش مالیات برای ۲ درصد ثروتمند جامعه هستند.

اوباما همچنین درخصوص طرح اقتصادی رامنی گفت: میت رامنی می‌گوید یک طرح پنج ماده‌ای دارد اما من می‌گویم که او طرح پنج ماده‌ای ندارد بلکه فقط یک طرح یک ماده‌ای دارد و آن اطمینان حاصل از بازی کردن ثروتمندان با مجموعه‌ای از قوانین جداگانه است.

اوباما همچنین درخصوص موضع رامنی در مقابل چین گفت: شما آخرین کسی هستید که به دنبال سرسختی نشان دادن در مقابل چین هستید.

وی همچنین درباره مسائل اجتماعی نظیر سقط جنین، رامنی را افراط‌گرا دانست و هشدار داد در صورت انتخاب وی آمریکا به دوران سیاست‌های اقتصادی جورج دبلیو بوش بازخواهد گشت. یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح شده در مناظره سه‌شنبه شب موضوع حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی بود. پس از آنکه روز دوشنبه هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، اوباما در سخنانی اظهار کرد: من به طور کامل مسئولیت آنچه را در بنغازی رخ داده، به عهده می‌گیرم زیرا همه افرادی که خدمت می‌کردند نمایندگان من بودند و من کسی بودم که به محض ورود آنها به تابوت‌هایشان ادای احترام کردم.

در مقابل، میت رامنی ابتدا از اوباما به دلیل این‌که در این مناظره شرکت کرده، تشکر کرد و سپس درخصوص کسری بودجه و چگونگی مبارزه با آن گفت: من می‌دانم متعادل ساختن بودجه به چه چیزی نیاز دارد، من این کار را در تمام زندگی خود انجام داده‌ام.

رامنی همچنین در مورد حادثه بنغازی، اوباما را متهم کرد که روز پس از وقوع این حملات به فکر فعالیت‌های انتخاباتی خود بوده و در یک مراسم جذب کمک‌های مالی به ستاد انتخاباتی خود شرکت کرده است. رامنی تاکید کرد: این مساله کل سیاست خاورمیانه‌ای رئیس‌جمهور را زیر سوال می‌برد و راهبرد خاورمیانه‌ای وی در مقابل چشمان همه نقش برآب شده است.

نظرسنجی در مناظره دوم

بهبود عملکرد اوباما در این مناظره سبب شد که در دو نظرسنجی انجام شده بلافاصله پس از دومین مناظره، وی به عنوان فرد پیروز قلمداد شود.

پس از این مناظره یک نظرسنجی انجام شده از سوی شبکه سی.بی.اس نشان داد که ۳۷ درصد از رای‌دهندگان اوباما را پیروز این مناظره دانسته و در مقابل ۳۰ درصد رامنی را پیروز قلمداد کردند.

همچنین نظرسنجی دیگری نیز از سوی شبکه سی.ان.ان نشان داد که رای دهندگانی که ناظر این مناظره بودند ۴۶ درصد اوباما را پیروز دانسته و ۳۹ درصد رامنی را پیروز دانستند.

آخرین مناظره ریاست جمهوری آمریکا قرار است در تاریخ ۲۹ اکتبر در ایالت فلوریدا برگزار شود و تمرکز آن بر مسائل سیاست خارجی خواهد بود. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.