اونس جهانی طلا در انتظار نرخ بیکاری آمریکا

به دنبال نا اطمینانی ها به اجرای طرح کمک های مالی منطقه یورو به اسپانیا و انتظار سرمایه گذاران به انتشار نرخ بیکاری آمریکا در روز جمعه اونس جهانی طلا امروز چهارشنبه با کاهش ۰٫۱ درصدی به ۱۷۷۱ دلار رسیده است.

به گزارش رویترز، به دنبال اتخاذ سیاست های انبساطی پولی بیشتر از سوی بانک های مرکزی آمریکا و اروپا بهای طلا برای چهارمین بار متوالی در هفته گذشته در ماه سپتامبر افزایش یافت.
براساس این گزارش، “جرمی فریسن” تحلیلگر کالاهای اقتصادی هنگ کنگ اظهار داشت: تلاش های اخیر بانک های مرکزی جهان برای رشد اقتصاد دوباره موجب رشد بهای طلا خواهد شد.
به گزارش سایت طلا به نقل از این پایگاه خبری،این تحلیلگر اقتصادی در ادامه افزود: به احتمال زیاد تا زمان انتشار خبر جدید بهای طلا تا پایان ماه جاری در دوره تثبیت به سر خواهد برد.
این گزارش می افزاید ، فریسن تصریح کرد : کارشناسان پیش بینی کرده اند میانگین بهای طلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی به ۱۸۰۰ دلار خواهد رسید.
اونس جهانی طلا امروز چهارشنبه با کاهش ۰٫۱ درصدی به ۱۷۷۱ دلار و ۸۶ سنت رسیده است این در حالی است که قیمت این فلز زرد از ماه نوامبر سال گذشته تاکنون بیشترین سطح خود را به ثبت رسانده و درهفته جاری بهای ۱۷۹۱ دلار را نیز تجربه کرده است.
تحلیل تکنیکال ونگ تائو تحلیلگر اقتصادی رویترز حاکی از این امر می باشد که بهای طلا امروز به ۱۷۳۷ دلار کاهش خواهد یافت.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.