ایران و اروپا منافع بسیاری برای توسعه روابط با یکدیگر دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، صالحی عصر امروز در دیدار با نخست وزیر پیشین فرانسه با تبریک پیروزی ‘فرانسوا اولاند ‘رییس جمهوری جدید فرانسه ابراز امیدواری کرد شاهد اتخاذ رویکرد جدیدی در راستای توسعه روابط و همکاری بین تهران و پاریس در همه ابعاد و بر اساس احترام متقابل باشیم .

 وزیر امور خارجه در این دیدار رویکرد اصولی، روشن و شفاف جمهوری اسلامی ایران درباره پیگیری حق مسلم خود در بهره مندی صلح آمیز از انرژی هسته ای با پایبندی به تعهدات و مقررات بین المللی و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی را تشریح کرد.

 صالحی بر اهمیت فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت ساخت، انبار و بکارگیری هر گونه سلاح کشتار جمعی و ضرورت تعامل با موضوع هسته ای ایران بر اساس حسن نیت و اعتماد دو جانبه برای یافتن راه حلی مورد رضایت طرفین با حفظ حقوق مسلم دولت و مردم ایران تاکید کرد.

 وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد در راستای این فضای اعتماد متقابل و حسن نیت و با عقلانیت و سیاست حکیمانه شاهد پیشرفت در روند مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ در نشست بغداد باشیم .

 ‘میشل روکار ‘ نخست وزیر پیشین فرانسه نیز در این دیدار بر ضرورت درک نقش و جایگاه مهم و ظرفیت های ایران از سوی کشورهای اروپایی تاکید و ابراز امیدواری کرد ‌با ایجاد فضای اعتماد متقابل، شاهد حل و فصل مسائل موجود در راستای مصالح و منافع طرفین و تقویت صلح و ثبات و پیشرفت در منطقه و جهان باشیم .


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.