بازدید شخصیت های مصری از رسانه رسمی حوزه

خبرگزاری آریا- تعدادی از چهره‌های فکری و رسانه ای مصر، از سامانه خبری حوزه بازدید کرده و از نزدیک با فعالیت های هفته نامه افق حوزه و مرکز خبر حوزه های علمیه آشنا شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، آقای تهامی منتصر از دانش آموختگان الازهر و عضو اتحادیه رادیو تلویزیون های مصر در نشست مشترک با مدیر و مسئولان رسانه خبری حوزه با بیان اینکه مردم مصر به ایران علاقه دارند گفت: به علت موانعی که سال های گذشته وجود داشته، متاسفانه شاهد نوعی فاصله و انقطاع فرهنگی هستیم و از آثار علمی و فرهنگی یکدیگر باخبر نمی شویم که باید این خلا را پر نمود.
وی به حملاتی که از سوی برخی مستشرقین به اندیشه اسلامی صورت می گیرد گفت: لازم است با ادبیات علمی و منطقی، پاسخ این شبهات را بدهیم.
تهامی منتصر، زبان عربی را از محورهای اصلی برای تعامل در جهان اسلام دانست و گفت: ترکیه وقتی تصمیم گرفت با جهان عرب ارتباط برقرار کند، آموزش زبان عربی را  در مدارس خود آغاز کرد و نشریاتی به زبان عربی منتشر نمود.
وی با بیان اینکه بخش های زیادی برای تدریس زبان فارسی در مصر وجود دارد اظهار داشت: زبان مشترک، به تقویت بسترها برای همکاری و تعامل کمک می کند.

* در فرودگاه گفتم به کشور خودمان رسیدیم
دانش آموخته الازهر مصر تصریح کرد: ما در جنگ ۳۳ روزه بر ضد حزب الله، در کنار سیدحسن نصر الله بودیم و به محض اینکه وارد فرودگاه تهران شدیم، به همراهان گفتم که به کشور خودمان رسیدیم.
سعید عبده مصطفی از مدیران موسسه اخبار الیوم هم در این  نشست گفت: قبل از اینکه به ایران بیایم اطلاعات زیادی درباره ایران نداشتم و بسیاری از مصری ها همین گونه هستند و همین مقدار اطلاع داریم که ایران، دارای یک حکومت دینی است و از جزئیات آن مطلع نیستیم.
وی افزود: در سفرم به ایران با پیشرفت های جمهوری اسلامی در بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و تکنولوژی آشنا شدم و این موفقیت ها باید به دیگران معرفی شود.
محمد السید سابق از شرکت رسانه ای دارالفتح هم تاکید کرد: اشتراکات فراوانی بین ما وجود دارد اما برخی انگیزه های سیاسی به دنبال اختلاف انگیزی بین ما هستند.

* اسرائیل، نه ما را می خواهد و نه شما را
وی ادامه داد: اسرائیل، نه ایران را می خواهد نه ترکیه و نه مصر را بلکه به دنبال تامین اهداف خود است و از اتحاد بین مسلمانان هراس دارد.
حجت الاسلام والمسلمین مولایی مدیر سامانه خبری حوزه هم در این نشست با ابراز خرسندی از حضور میهمانان مصری گفت: رسانه خبری حوزه، جدیدترین رویدادهای حوزه علمیه، مواضع مراجع و شخصیت های حوزوی و تولیدات علمی حوزه را به حوزویان در سراسر کشور و در سطوح مختلف می رساند.
وی خاطر نشان کرد: به دلیل تمرکز بر روی نقاط علمی مشترک، با استقبال حوزویان مواجه شده ایم و رسانه های ارتباط جمعی نیز به این مجموعه به عنوان منبع مورد اعتماد برای دریافت اخبار حوزوی می نگرند.
وی در پایان مصر را یک نماد فرهنگی در جهان اسلام دانست و ابراز امیدواری کرد اخبار خوبی از تحولات سیاسی و اجتماعی مصر شنیده شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.