بازنگری سرفصل گروه منابع طبیعی در مقطع کارشناسی انجام شد

۱۴م دیماه ،

مسئول کمیته منابع طبیعی گفت:با توجه به گستردگی منابع طبیعی در کشور و وجود مشکلات عدیده ای در این زمینه بازنگری سرفصل گروه منابع طبیعی در مقطع کارشناسی انجام شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ علی اکبر عنایت، مسئول کمیته منابع طبیعی صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: با توجه به این که ۱٫۲ هکتار جنگل تجاری و حدود ۵۰ هزار واحد صنعتی در صنایع چوب و وجود گونه های مختلف آبزیان و شیلات در کشور وجود دارد اما میزان صادرات در زمینه منابع طبیعی بسیار کم است.

وی افزود: برای حل این مشکلات بررسی های بسیاری صورت گرفت چنانچه نقشه راه برای رشته های منابع طبیعی تنظیم شده ، رشته های موجود با توجه به گستردگی ساماندهی شده است.

عنایتی تصریح کرد: بر اساس آمارها از ۵۹ رشته ای که در خصوص منابع طبیعی در دانشگاه های کشور وجود داشته است هم اکنون تعداد این رشته ها کاهش یافته چنانچه تعداد دانشجویان از ۵۶ درصد دانشجویی که در مقطع کارشناسی در حال تحصیل می باشند باید به ۳۰ درصد تبدیل شود همچنین ۲۸ درصد دانشجویی کارشناسی ارشد باید به ۲۰ درصد و ۱٫۱ درصد دانشجویان دکتری باید با ۱۰ درصد تبدیل شود.

عنایتی تصریح کرد: همچنین بازنگری سرفصل دروس منابع طبیعی در مقطع کارشناسی به طور کامل صورت گرفته است چنانچه واحد های کارورزی این رشته باید به طور جدی دنبال شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.