بالاترین میزان آلودگی هوا در میدان جمهوری تهران

بالاترین میزان آلودگی هوا در میدان جمهوری تهران

جام جم آنلاین: معاون وزیر بهداشت گفت: گازهای خطرناکی مانند دی‌اکسید گوگرد و دی‌اکسید نیتروژن در هوای آلوده تهران وجود داردکه بسیار مضر هستند، بیشترین میزان این آلاینده‌ها در میدان جمهوری تهران است، البته تاثیر آلودگی هوا با توجه به سن، شغل و استعداد بیماری در افراد مختلف متفاوت است.

مصطفی قانعی در گفت‌وگو با فارس در توضیح چگونگی تاثیر آلودگی هوا روی افراد در مشاغل مختلف افزود:‌ تاثیر آلودگی هوا به شرایط مختلفی از جمله حضور افراد در برخی زمان‌ها و مناطق شهری برمی‌گردد که این مساله نسبت به شغل افراد نیز متفاوت است.

وی گفت: به‌طور مثال در زمینه آلودگی هوا نیز بخصوص در مناطق شهر تهران، مناطق جنوب و مرکز، این آلودگی متفاوت است و به شغل افراد نیز بستگی دارد.

این فوق‌تخصص بیماری‌های ریوی گفت: مصدومان شیمیایی نیز از جمله افرادی هستند که با استنشاق گاز جنگی مبتلا شده‌اند و آلودگی هوا می‌تواند برای آنها بسیار خطرناک باشد.

قانعی ادامه داد: ‌مثلا شرایط شیوع بیماری برای موتورسوارانی که دائما در شهر در حال رفت‌وآمد هستند، با افرادی که شغل ثابتی دارند، متفاوت است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: داشتن زمینه بیماری نیز در افراد در زمینه ایجاد بیماری بسیار اهمیت دارد، مثلا فردی که دچار آسم است و سیگار می‌کشد و در آلودگی هوا نیز قرار دارد، شرایطش با یک فرد سالم در زمینه ابتلا به بیماری بر اثر آلودگی هوا بسیار متفاوت است.

قانعی اظهار کرد: تمام این موارد در زمینه شیوع بیماری بر اثر آلودگی هوا در افراد به سن و شرایط آنها نیز بستگی دارد، بنابراین آلودگی هوا در هر نقطه تهران با نقطه دیگر متفاوت است و این مساله در شیوع بیماری‌های تنفسی موثر است.

این فوق‌تخصص بیماری‌های ریوی گفت: مواد شیمیایی خطرناکی مانند دی‌اکسید گوگرد و دی‌اکسید نیتروژن در هوا وجود دارد که اگر افراد استنشاق کنند، برای آنها شرایط حادی را ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: به طور مثال در مرکز شهر بخصوص در میدان جمهوری به دلیل تردد بسیار، حجم ترافیک بالا و کم بودن وزش باد، آلودگی هوا به حد نهایت می‌رسد و برای افراد بسیار مضر است.

قانعی خاطرنشان کرد: ولی در مجموع وضعیت بیولوژیک هر فردی با فرد دیگر متفاوت است؛ زیرا شاید فردی ۳۰ سال در هوای آلوده قرار گیرد و دچار مشکل حاد نشود، ولی فرد دیگری با مدت زمان بسیار کمتری مواجهه با آلودگی هوا دچار بیماری شدید تنفسی و جسمی شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.