بان کی مون بر نقش ویژه زنان در توسعه تاکید کرد

به گزارش ایرنا بان کی مون که برای شرکت در نشست بین المللی مشارکت جهانی زنان جوان به سئول پایتخت کره جنوبی رفته است در سخنان خود بی توجهی به نقش و حقوق زنان در جامعه و خالی بودن عرصه های مدیریتی از حضور زنان را باعث عقب ماندگی کشورها خواند وگفت زنان درهمه عرصه ها از کشاورزی تا حکومت داری نقش مهمی ایفا کرده اند.

وی با تاکید براینکه زنان از حقوق یکسان در بسیاری از جوامع برخوردار نیستند؛ گفت :در بیشتر شرکت های بزرگ جهانی زنان در بخش اندکی از تصمیم گیری مشارکت دارند و کمتر از یک درصد رووسای جمهور و نخست وزیران زن هستند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: زنان در بیشتر مواقع دستمزد و حقوق کمتری نسبت به آقایان دریافت می کنند و این در حالیست که بطور مثال در افریقا هشتاد درصد از تولید مواد غذایی به عهده زنان است و این در حالیست که ان ها دستمزد کمتری از مردان دریافت می کنند.

وی خواستار اتخاذ سیاست هایی برای دسترسی بیشتر زنان به فرصت های اموزشی و کاستن از خشونت های خانوادگی علیه زنان ومرگ ومیر درهنگام زایمان شد و گفت فقر یکی از عوامل اسیب زننده به زنان بوده و سیاست های اقتصادی برای مبارزه با فقر باید بیشترین اولویت را به زنان بدهد.

۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۵۱۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.