برای گسترش نماز از روش های بنیادی استفاده کنیم

پنجشنبه ۲۵ خرداد – ۱۱:۳۱:۲۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

استاد حوزه و دانشگاه:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- یکی از اساتید حوزه ودانشگاه گفت: موثرترین روش در دعوت به نماز پرورش ریشه های فطری نماز است و باید برای گسترش نماز از روش های بنیادی استفاده کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین بهشتی، امروز در اردوی فرهنگی آموزشی مبلغان که درمسجد امام محمدباقر(ع) دهکده فرهنگی فردوس وسف قم برگزار شد با بیان این که موثرترین روش در دعوت به نماز، پرورش ریشه های فطری نماز است، گفت: ریشه های فطری دارای ۱۰ ریشه ازجمله احساس سپاسگزاری، احساس ستایشگری، احساس پناه جویی، احساس عشق ورزی و احساس نیازخواهی است که باید ماهیت و اجزای آن ها را بررسی کرد.
وی ادامه داد: به اعتقاد شهید مطهری، دانشمندان بزرگ امروز جهان نبوغشان از دانشمندان هزارسال قبل بیشتر نیست، بلکه از روش های پیشرفته تر استفاده می کنند و فرق آن ها در بهره برداری از روش است و ما خیلی کم برروی روش کار کرده ایم.
حجت الاسلام والمسلمین بهشتی با بیان این که تمام ریشه های فطری نماز یک تا صد سند قرآنی و حدیثی دارد، تصریح کرد: در قرآن کریم  بیش از ۹۰ بارکلمه صلاه و مشتقاتش آمده است و بیش از ۹۰۰ بار با واژگان مرتبط با نماز برخورد می کنیم که این نشان از اهمیت و جایگاه نماز است.
براساس گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات، وی با بیان این که برای گسترش نماز باید از روش های بنیادی استفاده کرد، گفت: اگر بتوانیم ثابت کنیم که در نماز به همه زوایای روح انسان توجه شده است، هر فرد در تنهایی، در کشوری دیگر ودانشجو در دانشگاه نماز می خواند و به نماز توجه خواهد داشت

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۴۱۱۳۱۲۰۸۴۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.