برنامه های مرسی در تهران

جام جم آنلاین: سخنگوی شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد با اشاره به حضور محمد مرسی رییس جمهور مصر در تهران گفت: «مرسی» علاوه بر تحویل ریاست اجلاس به احمدی نژاد، ملاقات دو جانبه ای با مقامات ایرانی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، رامین مهمانپرست در حاشیه نخستین روز شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران درخصوص سفر «محمد مرسی» رییس جمهور مصر به تهران گفت: آقای مرسی رییس فعلی جنبش عدم تعهد است که به همراه یک هیات عالیرتبه وارد تهران می شود.

وی افزود: آقای مرسی در مراسم افتتاحیه، ریاست جنبش عدم تعهد را به آقای محمود احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان تحویل می دهد.

سخنگوی شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در پاسخ به سوالی درخصوص حضور چهار ساعته مرسی در تهران با این کنایه به خبرنگار سوال کننده مبنی بر اینکه ظاهراً اطلاعات شما از سفر «مرسی» به تهران بیشتر از اینجانب است! گفت: البته مدت زمان اقامت ایشان در تهران هنوز معلوم نیست.

مهمانپرست در ادامه افزود: البته آقای مرسی در اجلاس حضور خواهند یافت و در حاشیه اجلاس هم ملاقات های دو جانبه ای با مقامات ایرانی هم صورت می گیرد که در این ملاقات ها بررسی زمینه های توسعه روابط دو کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: این که این ملاقات ها به چه نتیجه ای برسد باید منتظر بود.

سخنگوی شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد تأکید کرد: تقویت همکاری اقتصادی و مقابله با بحران های اجتماعی در کنار مسائل سیاسی از موضوعات مهم جنبش عدم تعهد است و یکی از اهداف این جنبش نیز نزدیک کردن کشورهای عضو به یک دیگر است.

مهمانپرست در ادامه درخصوص دعوت چین و روسیه به اجلاس گفت: کشورهای چین و روسیه به عنوان مهمانان ویژه اجلاس دعوت شدند. همچنین از برخی مقامات بین المللی برای حضور در اجلاس دعوت شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.