برنامه های سلامت قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست

وزیر بهداشت در آیین گشایش پزشک خانواده در استان فارس:

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در شیراز در آیین گشایش برنامه پزشک خانواده شهری استان فارس شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل، دکتر وحید دستجردی با قدردانی از استاندار فارس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، گفت: استاندار فارس در حمایت از اجرای برنامه پزشک خانواده شهری نقش اول را در بین استانداران کشور داشته است.

وی افزود: پزشک خانواده در کشورهای مختلف دنیا اجرا شده و رضایتمندی مردم را به همراه داشته، که امیدواریم رضایت مردم کشور ما را هم فراهم کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه این برنامه موجب تحولی بزرگ در نظام سلامت می شود، اظهار داشت: مسایل حوزه سلامت حاکمیتی و غیر قابل واگذاری است و خوشحالیم که در این امر همیشه حمایت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی را داشته ایم.

دکتر دستجردی بیان کرد: حمایت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای این برنامه نقش موثری داشته که قول های مساعدی هم برای تامین منابع مالی جهت ادامه برنامه داده شده است.

وی گفت: در نظام ارجاع هر چه جمعیت تحت پوشش پزشک خانواده سالم تر باشد، در آمد وی نیز بیشتر می شود که تاکید بر سلامت نگر بودن آن دارد.

وزیر بهداشت افزود: پرونده الکترونیکی سلامت حائز اهمیت ویژه ای است که امید داریم هر چه سریعتر در سراسر کشور شاهد تشکیل آن باشیم.

دکتر دستجردی بیان کرد: خوشحالیم که در فارس ۸۰ درصد پزشکان برای اجرای پزشک خانواده ثبت نام کرده اند و بیش از یک میلیون خانواده شهری نیز ثبت نام کرده اند و پرونده الکترونیک سلامت نیز برای آنها تشکیل شده یا در حال تشکیل شدن است.

وی گفت: در صورت تامین ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای وزارت بهداشت، خدمات بستری بیمارستان ها رایگان خواهد شد و رابطه مالی بین پزشکان و بیماران کاملاً حذف می شود که زمینه حذف پدیده شوم زیر میزی از این طریق فراهم می شود.

***ثبت نام یک میلیون نفر در پزشک خانواده شیراز

بر اساس این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: فارس با پیشرو بودن در اجرای پزشک خانواده شهری در تمامی مناطق استان، توانست در راستای یکی از اهداف ارزشمند نظام جمهوری اسلامی موفق عمل کند.

دکتر محمدهادی ایمانیه افزود: این موفقیت با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، فسا و جهرم و بیمه های فارس و استانداری محقق شده است.

وی گفت: برای اجرای این برنامه در فارس، ۵ زیر کمیته جهت فعالیتهای مختلف تشکیل شده و بیش از ۲۵۰ مصوبه نیز در جلسه ستاد اجرایی مصوب شد.

دکتر ایمانیه بیان کرد: بیش از یک میلیون نفر مردم فارس در پزشک خانواده ثبت نام کرده اند و تاکنون ۸۰ درصدظرفیت پزشکان مورد نیاز تامین شده است.

وی افزود: در استان فارس به عنوان نخستین استان و الگو در کشور، پزشک خانواده در مناطق شهری و روستایی با یک مکانیسم اجرا می شود./ع


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.