بروجردی:امروز مهمترین محور اقتدار عراق، انسجام و اتحاد داخلی

سه شنبه ۱۹ اردیبهشت – ۰۶:۲۳:۱۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تمجید از خاندان حکیم که در طول دوران مبارزه با رژیم صدام ده‌ها شهید تقدیم نمود اظهار داشت: “امروز مهمترین محور اقتدار عراق، انسجام و اتحاد داخلی است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، هیأت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در حال دیدار از عراق می باشد در آخرین روز اقامت خود در عراق با عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ملاقات و در زمینه مسائل دو جانبه و تحولات منطقه بحث و گفتگو نمود.
در این دیدار علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تمجید از خاندان حکیم که در طول دوران مبارزه با رژیم صدام دهها شهید تقدیم نمود اظهار داشت: “امروز مهمترین محور اقتدار عراق، انسجام و اتحاد داخلی است.
وی در ادامه افزود: اخراج نیروهای آمریکا از عراق نقطه عطف تحولات دهه اخیر در عراق و پایه استقلال سیاسی دراز مدت این کشور است.
سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن تشکر از همکاری ها و کمک های جمهوری اسلامی ایران به عراق پس از سقوط صدام اظهار داشت: “روند صعودی اقتدار عراق قابل توجه است و امروز مجلس عراق در میان ۲۲ کشور عربی پس از عربستان با تصویب یکصد میلیارد دلار بیشترین بودجه را برای اداره  کشور تصویب نموده است.
سید عمار حکیم، همچنین از توجه ویژه مقام معظم رهبری به تحولات عراق و حمایت های ایشان تشکر و قدردانی نمود.
هیأت پارلمانی ایران، همچنین شب گذشته با دکتر ابراهیم جعفری، رئیس ائتلاف میهنی عراق و نخست وزیر پیشین این کشور دیدار و در ضیافت شام ایشان شرکت نمود.
بروجردی در این ملاقات بر اخراج نیروهای آمریکایی و پایه گذاری استقلال دراز مدت این کشور ریاست عراق بر اتحادیه عرب را تبریک گفت و افزود: “برگزاری اجلاس ۱+۵ در عراق شأن دیگری از جایگاه عراق جدید در عرصه بین المللی است.
دکتر ابراهیم جعفری در این ملاقات ضمن تشکر از ابتکار مجلس شورای اسلامی در اعزام هیأت به عراق اظهار نمود: حل مشکلات عراق با محوریت دولت و تقویت انسجام داخلی مسیر خوبی را سپری می نماید.
رئیس ائتلاف میهنی عراق در ادامه افزود: “جمهوری اسلامی ایران در سال های طولانی مبارزه با رژیم صدام در کنار ما بود و ما هیچ گاه آن دوران را فراموش نخواهیم کرد و از این بابت از جمهوری اسلامی ایران قدردانی می نماییم. امروز شیعه هراسی یک توهم غیر واقعی است که دشمنان آن را القاء می نمایند و ما هیچ مشکلی در همزیستی با برادران اهل سنت خود نداریم.”
رئیس اتحاد ملی عراق در این ملاقات همچنین اظهار داشت: “عراق امروز بعنوان رئیس اتحادیه عرب واقعیتی است که می تواند نقش مهمی در حل مشکلات منطقه ای ایفا نماید.
“وی در پایان گفت: ما از برگزاری اجلاس ۱+۵ در بغداد استقبال می نماییم.”

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۸۱۸۲۳۱۸۸۱۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.