برپایی جشنواره منطقه‌ای‌اشاعه و آشنایی عموم با هنر نمایش را به دنبال دارد

۲۳ آبان ،

برگزاری جشنواره منطقه‌ای در استان‌ها مزایای مختلفی از جمله اشاعه و آشنایی عموم با هنر نمایش را به دنبال دارد که برای هنرمندان تئاتر استان‌ها مفید است.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، هادی مرزبان که یکی از داوران جشنواره تئاتر منطقه چهار کشور است، با اشاره به اینکه آثار نمایشی در قالب جشنواره تئاتر منطقه ای برکت، شور و شادی را در استان ها به ارمغان می آورند، به روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی گفت: با اجرای تئاتر در استان ها موقعیتی برای جلب توریست فراهم می‌شود که به اقتصاد آن استان و شهر کمک می‌کند.

مرزبان با بیان اینکه برای اولین بار به بندر چابهار آمده است، اظهار کرد: به دست آوردن آگاهی و آشنایی با شهرها، هنر و آئین مردم کشورمان از طریق برپایی جشنواره تئاتر منطقه ای یکی دیگر از مزیت های تئاتر منطقه‌ای است.

وی با یادآوری اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان یکی از جشنواره‌های شناخته شده در دنیا محسوب می گردد، بیان کرد: امیدوارم مراکز و مسئولان استانی و هنرمندان به اهمیت برپایی جشنواره های استانی و منطقه ای بیشتر پی ببرند.

مرزبان در مورد آثار راه یافته به جشنواره تئاتر منطقه چهار، گفت: در استان سیستان و بلوچستان ۱۰ اثر را بررسی و داوری خواهیم کرد، که هر یک سبک متفاوتی دارند.

داور جشنواره منطقه چهار، تصریح کرد: با توجه به اینکه آثار این جشنواره از تنوع خاصی برخوردارند، از سبک‌هایی که هنرمندان در خلق آثار نمایشی به کار گرفته اند، بسیار راضی و خشنودم، زیرا این امر نشان دهنده آشنایی افراد با سبک های مختلف و انتخاب ژانری مشخص برای کار خود است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات هنرمندان استان های مختلف کشور از جمله کمبود بودجه بیان کرد: امیدوارم هیچ هنرمند تئاتری برای خلق آثار نمایشی دغدغه مالی نداشته باشد و در تولید نمایش تنها به پرورش خلاقیت خود بپردازد.

گفتنی است، جشنواره تئاتر منطقه چهار، که از ۲۰ آبان ماه در بندر چابهار استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، تا ۲۴ آبان ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.