برگزاری همایش تبیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه خلخال با حضور رئیس مجلس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

استاندار اردبیل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

استاندار اردبیل گفت: همایش تبیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه خلخال و کوثر در استان اردبیل با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

اکبر نیکزاد در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران در مورد مسافرت امروز رئیس مجلس شورای اسلامی iبه استان اردبیل اظهار داشت: صبح امروز علی لاریجانی با همراهی برخی نمایندگان وارد استان اردبیل شد که در بدو ورود با شرکت در جلسه شورای اداری استان امور اجرایی را بررسی نموده و گزارش تفسیری‌های دستگاه‌های اجرایی مسئولان را واکاوی نمود.

وی ادامه داد: در جلسه مذکور وضعیت فعلی استان گزارش تفسیری داده شده که در این بین می‌توان iبه رشد شاخص‌های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی استان نیز مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار اردبیل خاطرنشان نمود: برای امتیازدهی و ارزش‌گذاری نیازمند شاخص‌های متفاوتی برای ارزیابی بخش‌های مختلف استان هستیم که طبق این تقسیم‌بندی‌ها ۱۲۲ شاخص را برای این ارزیابی در نظر گرفتیم و طبق گزارش تفسیریی که امروز ارائه نمودیم در هر شاخص شاهد رشد ۳ الی ۴ برابری بودیم که نشان‌هنده ارتقاء کیفی و کمی استان در همه زمینه‌ها بود.

نیکزاد در مورد همایش تبیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه خلخال و کوثر که قرار است امروز برگزار شود، اذعان داشت: این همایش بعد از ظهر امروز با حضور رئیس مجلس و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مسئولان برگزار می‌شود و در مورد فرصت‌های موجود در این منطقه بحث خواهد شد تا با ارائه راه حل‌های مفید بتوانیم شاخص درآمدهای اقتصادی منطقه خود را در استان بیش از پیش بالا ببریم.

وی از ایجاد ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ شغل جدید در استان خبر داد و افزود: با وجود ۷ سد عظیم در حال ساخت در استان اردبیل که امکان ایجاد بیش از ۴۰ هزار شغل را فراهم می‌کند، از ۶۰ هزار اشخاص آماده iبه کار بیش از ۴۰ هزار نفر آن‌ها مشغول iبه کار شوند.

استاندار اردبیل ادامه داد: با تکمیل این ۷ سد اختصاصی در استان ۱۹۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی iبه زیر کشت خواهند رفت که در این میان می‌توان iبه افزایش ارزش قیمت کشت صنعت مغان اشاره نمود.

نیکزاد با بیان اینکه کشت صنعت مغان در اختیار دولت و از اموال آن محسوب می‌شود، اظهار داشت: پیشنهادی iبه مسئولان کشور داده شد تا با فروش این بخش از اموال دولت در استان که حدود ۱ هزارو  ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده هزینه‌های دیگر پروژه‌های عظیم در استان را تأمین نموده تا مشکلی برای ادامه روند تکمیل پروژه‌ها نداشته باشیم و امروز هم این پیشنهاد را حضوری iبه رئیس مجلس ارائه نمودیم تا با تصمیم‌گیری درست در این بخش بتوانیم گامی مثبت در پیشبرد اهداف خود برداریم.

استاندار اردبیل در پایان یادآور شد: اگر درخواست فروش این بخش با موفقیت روبرو شود می‌توان با تزریق هزینه آن iبه بخش‌های مختلف پروژه‌ها را سریعتر از وقت خود iبه پایان برده و iبه طور کلی iبه اعتقاد من استان اردبیل iبه اندازه ۱۰ سال در اجرای برنامه های خود جلو می‌افتد.

/انتهای پیام


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.