بسیج خود را به عنوان بهترین الگوی اجرای امر به معروف و نهی از منکر مطرح کرده است

به گزارش ایرنا، سردار ‘محمدرضا نقدی’ عصر چهارشنبه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان،‌ افزود: امروز به دلیل برخی رفتارهای نادرست، این فریضه در کشور بسیار غریب شده است.

وی اظهارداشت: در این رابطه بسیج با برنامه ریزی و فعالیت براساس آموزه های دینی و بهره مندی از ظرفیت علما و روحانیون، بهترین شیوه را برای اجرای این فریضه در کشور اجرا می کند.

به گفته وی، در این زمینه باید با تکیه بر روشهای ایجابی به جای روش های قهری زمینه برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را فراهم کنیم و بسیج به گونه ای عمل می کند که افراد جامعه ادامه دهنده این مسیر باشند.

وی افزود: در این زمینه نقش مساجد و ستادهای امر به معروف بسیار مهم است و باید تاکید کنیم که اجرای همه امور دینی بستگی به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیتهای مختلف مانند بسیجیان، علما و روحانیون برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، عنوان کرد: استفاده از این روش به منظور ترویج این فریضه الهی بسیار موثر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد نیز در این جلسه گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر دارای ویژگی‌هایی بسیاری از نظر اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین ‘سیداحمد میرعمادی’ افزود: یکی از این ویژگی‌هایی که در احکام اسلام مطرح شده امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه ما در هر دو بخش هم معروف هم منکر مشکل داریم، یادآور شد: امروز این فریضه الهی در جامعه به خوبی اجرا نمی‌شود و مسائل مهمی از جمله مسئله ایثار و شهادت، فداکاری‌ها، شجاعت‌ها و ایثارگری‌ها نیز کمرنگ شده‌اند که باید جلوی آن را گرفت.

۶۴۸/۱۶۲۵**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۵۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.