“بهره‌وری” مخصوص بخش دولتی و یا خصوصی نیست/دخالت دولت در بحث “بهره‌وری” باید عاقلانه باشد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مشاور انجمن ملی بهره‌وری گفت: مسئله مهم آن است که دولت باید در زمینه بهره‌وری مداخله‌ای عاقلانه و تسهیل کننده داشته و فضا را برای ارتقای بهره‌وری با در اختیار گذاشتن امکانات فراهم کند.

عبدالنبی نادری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: بهره‌وری مخصوص بخش دولتی و یا خصوصی نیست بخش‌های دولتی نیز فرصت بهبود بهره‌وری را دارند همان‌طور که بسیاری از شرکت‌های عضو انجمن دولتی و بسیاری از شرکت‌های بهره‌ور کشور مانند فولاد مبارکه و فولاد خوزستان دولتی می باشند.

وی ادامه داد: مسئله مهم آن است که دولت باید در زمینه بهره‌وری مداخله‌ای عاقلانه و تسهیل کننده داشته و فضا را برای ارتقای بهره‌وری با در اختیار گذاشتن امکانات فراهم کند.

نادری با بیان اینکه دخالت دولت در بحث بهره‌وری باید عاقلانه باشد افزود: دولت نه تنها می‌تواند به ارتقای بهره‌وری ورود کند بلکه این ورود یک الزام است چرا که با تسهیل کردن فضای رقابت بنگاه‌ها ناچار به افزایش بهره‌وری می‌شوند.

مشاور انجمن ملی بهره‌وری گفت: دولت باید  قوانینی ایجاد کند تا شرکت‌ها بتوانند بهره‌وری را رشد دهند اما معمولاً مداخلات دولت در دوره‌ای موثر و در درازمدت نتیجه‌ای عکس می‌دهد و آن هم به  سبب عدم کار کارشناسی است.

انتهای پیام/
 
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.