بودجه تئاتر به نسبت تعداد فعالان آن ناچیز است

۱۲ام بهمن ،

رشیدی پس از دریافت نشان درجه‌ یک هنری:

داود رشیدی هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران پس از دریافت نشان درجه‌ یک هنری، در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد خواسته‌های جامعه‌ی تئاتر را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، در مراسم اختتامیه سی ویکمین جشنواره تئاتر فجر قرار بود به عزت‌الله انتظامی، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی، ژاله علو و داود رشیدی از سوی رییس‌جمهور نشان درجه‌ یک هنری اهدا شود که تنها داود رشیدی و محمدعلی کشاورز در مراسم حضور داشتند و عزت‌الله انتظامی، ژاله علو و جمشید مشایخی، براساس اعلام مجری برنامه، به‌دلیل کسالت حضور نداشتند.

داود رشیدی به‌عنوان نماینده‌ی هنرمندان پیشکسوت ایران پس از دریافت نشان درجه‌ی یک هنری، در نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد خواسته‌های جامعه‌ی تئاتر را اعلام کرد.

رشیدی اظهار داشت: تئاتر هنر اندیشه است و به سبب ویژگی زنده بودن خود در مقایسه با هنرهای دیگری مانند سینما و تلویزیون بسیار خاص‌ است، اما بودجه‌ی این هنر در وزارت ارشاد بسیار محدود است که باید تقویت شود.

این هنرمند یادآوری کرد: باید از هنرمندان تئاتر در تمام شهرهای کشور حمایت شود، همه‌ آن‌ها به حمایت بیشتری به لحاظ مادی و معنوی نیاز دارند. مسئولان هم بیشتر به تماشای تئاتر بیایند.

وی سپس خواستار تعریف ردیف بودجه‌ای مستقل برای تولید تئاتر فاخر و متناسب با تئاتر روز دنیا شد و گفت: افزایش بودجه حداقل انتظار ماست.

رشیدی به محمود احمدی‌نژاد گفت: همه این‌ها خواسته‌های خانواده تئاتر است.

در ادامه‌ برنامه، نشان درجه‌ی یک هنری به محمدعلی کشاورز هم اهدا شد.

کشاورز ابتدا به‌دلیل وضعیت پایش از پله‌ها بالا نرفت اما سپس با عصا روی صحنه حاضر شد.

وی گفت: همه‌چیز ما باید در راه سرزمین‌مان باشد. از مردم ایران و از رییس‌جمهور که یکی از مردم ایران است و در تمام این مدت با تمام نارسایی‌هایی که بوده، برای آبادانی مملکت تلاش کرده، بسیار سپاسگزارم.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.