بوگاتی ویرون در انتهای مسیر

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

بوگاتی تاکنون ۴۰۰ دستگاه خودروی افسانه ای ویرون را در نسخه های مختلف آن تولید کرده است و با ساخت تنها ۵۰ دستگاه دیگر، با آن خداحافظی می کند.

bugatti veyron grand sport legend

bugatti veyron grand sport legend

نسخه Jean-Pierre Wimille مدل سوم و پایانی از سری گرند اسپورت ویتس است که حسن ختام این سوپر اسپرت رکوردشکن خواهد بود. فولکس واگن به عنوان مالک بوگاتی قصد دارد تولید بوگاتی ویرون را در عدد ۴۵۰ متوقف نماید. زیرا این خودرو یکی از زیان ده ترین خودروهای حال حاضر جهان محسوب می گردد! این در حالیست که اکنون قیمت یک بوگاتی ویرون ویتس بیش از ۲٫۳۵ میلیون دلار است.

Bugatti Veyron grand sport legend

Bugatti Veyron grand sport legend

از سال ۲۰۰۵ که بوگاتی ویرون معرفی شد، ۳۰۰ دستگاه مدل ۱۶٫۴ با توان ۱۰۰۰ اسب بخار تولید شدند. پس از آن مدلهای سوپر اسپرت با موتور W شکل ۱۶ سیلندر ۸٫۰ لیتری با توان ۱۲۰۰ اسب بخار و در تیراژ ۱۰۰ دستگاه تولید شدند. و ۵۰ دستگاه دیگر نیز باید به تولید برسند. در این میان از مدلهای سوپر اسپرت ۱۰۰ دستگاه رودستر و ۵۰ دستگاه نیز کوپه می باشند. در حالیکه تمام رودسترها فروخته شده اند، به نظر می رسد ۵۰ دستگاه آخر همگی کوپه باشند.
بوگاتی افسانه ای در آخرین مدل خود می تواند صفر تا صدی به اندازه ۲٫۶ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ در حد ۷٫۱ ثانیه بر جای گذارد. سرعت ترمز آن نیز میخکوب کننده است و از سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در ۵٫۸ ثانیه به توقف کامل می رسد.

بوگاتی هنوز از برنامه خود برای معرفی نسل بعدی و جانشین برای این خودرو سخنی به میان نیاورده اما همگان انتظار یک شاهکار تازه از این کمپانی را دارند.

۱۶

آذر


Bugatti Veyron grand sport legend


بوگاتی اخبار سوپراسپرت


فیسبوک


۶۳ بازدید کننده


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.