بیمه‌گذاران تا ۱۰ اردیبهشت الحاقیه بگیرند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی گفت: بیمه‌گذاران تا زمان آغاز ماه رجب یعنی ۱۰ اردیبهشت فرصت دارند الحاقیه بیمه‌نامه خود را دریافت کنند، در غیراین‌صورت مابه‌التفاوت ۵۰ میلیون تومانی را باید خودشان بپردازند.

رضا جعفری در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه رسیدگی به تمامی پرونده‌های واصله به  این صندوق در سال ۹۲ و همچنین در فروردین‌ماه امسال انجام شده است گفت: هم‌اکنون رسیدگی به پرونده‌ها به‌روز شده است.

مدیرعامل صندوق تأمین خسارتهای بدنی افزود: تمامی اشخاصی که از امروز به بعد دچار اتفاق رانندگی شوند و همچنین اتفاق دیدگانی که به سبب اطاله دادرسی، طول درمان و نقص در مدارک هنوز دیه آنها پرداخت نشده از اولین ساعت مطابق با آغاز اردیبهشت ماه، مشمول نرخ دیه تازه سال ۹۳ خواهند بود.

جعفری گفت: با توجه به ابلاغ افزایش ۲۴ درصدی بیمه نامه شخص ثالث از سوی بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه مکلفند از ابتدای اردیبهشت ماه این بیمه نامه را با تعهدات تازه عرضه کنند.

وی در خصوص زمان دریافت الحاقیه بیمه‌نامه و نگرانی مردم از عدم پوشش بیمه‌ای کافی گفت: با توجه به اینکه سقف بیمه‌نامه‌های شخص ثالث در سال قبل، ۱۵۲ میلیون تومان است، این پوشش کفایت ماه‌های عادی با نرخ تازه را می‌کند اما با توجه به نزدیک بودن ماه رجب که اولین ماه حرام سال است، بیمه‌گذاران باید حداکثر تا ۱۰ روز آینده نسبت به خرید الحاقیه بیمه‌نامه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان اقدام کنند.

 وی ادامه داد: همه مالکین وسائط نقلیه موتوری ملزم به خرید الحاقیه بیمه‌نامه شخص ثالث هستند در غیر اینصورت هنگام بروز حوادث رانندگی با مشکلاتی مواجه خواهند شد و مابه‌التفاوت دیه هم باید توسط خود آنها پرداخت شود.

امسال قوه قضاییه نرخ دیه کامل را با ۳۱٫۶ درصد افزایش به ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و بر این اساس، بیمه مرکزی نیز حق بیمه شخص ثالث خودروها را حداکثر ۲۴ درصد افزایش داد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.