تازه ترین نظرسنجی انتخاباتی: اوباما ۴۹ رامنی ۴۶ و فاصله رو به کاهش

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعمیم یافته های تازه انتشار نظرسنجی مشترک شبکه خبری ˈسی بی اسˈ و روزنامه ˈنیویورک تایمزˈ نشان می دهد که ۴۹ درصد رای دهندگان احتمالی در انتخابات پیش رو از اوباما و دیدگاههای حزب دموکرات حمایت می کنند، ۴۶ درصد نیز میت رامنی رقیب جمهوریخواه وی را انتخاب کرده اند و چهار درصد هم اعلام کرده اند، هنوز تصمیمی نگرفته اند.

از سوی دیگر، ۳۹ درصد پرسش شوندگان اعلام کرده اند که اوضاع آمریکا در مقایسه با آغاز دوره ریاست جمهوری اوباما بدتر شده است ولی ۳۶ درصد این نظر را رد کرده اند.

همچنین بررسی طبقه سنی افراد مورد پرسش، نشان می دهد که رامنی بین رای دهندگان بیش از ۶۵ سال حامی بیشتری دارد، اما شمار حامیان اوباما در میان جوانان بیشتر است.

بر همین اساس، ۵۳ درصد رای دهندگان زن از رییس جمهوری کنونی حمایت می کنند و ۴۱ درصد زنان مورد پرسش نیز گفته اند که به رامنی رای می دهند.

از سوی دیگر، نامزد جمهوریخواه از ۵۲ درصد و اوباما از ۴۴ درصد حمایت مردان برخوردارند.

تطبیق این یافته ها با نتایج نظرسنجی بین المللی ˈاو.آر.سیˈ و شبکه خبری سی ان ان که هفته گذشته انتشار یافت، نشان می دهد که حامبان اوباما از ۵۲ درصد به ۴۹ درصد کاهش یافته اند ولی جایگاه رامنی با ۴۶ درصد همچنان ثابت مانده است.

مترجمام**۹۱۵۶**۱۵۱۶

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.