“تحریم‌ اقتصادی” علیه “روسیه”، غرب را با بحران مواجه خواهد کرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناس شبکه فرانس ۲۴ گفت: در صورت برقراری تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه، غرب نیز بازنده خواهد بود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس ۲۴، “علی لاییدی” در واکنش به اقدامات اتحادیه اروپا مبتنی بر برقراری روابط ویژه با اوکراین منهای کریمه و تاثیر آن بر روابط میان اوکراین و شبه جزیره جداشده از این کشور گفت: اروپا کار دیگری نمی‌تواند انجام دهد. این خواست اول وزیر موقت و مردم اوکراین است.

از سوی دیگر اوکراین در شرایط جدید و اول وزیر و دولت اش به شکل اجتناب ناپذیری به حمایت اروپا از جهات مختلف نیاز دارند. این حمایت با برقراری مشارکت سیاسی آغاز شده است. در آینده نزدیک نیز باید شاهد برقراری مشارکت اقتصادی بین اوکراین و اتحادیه اروپا باشیم.

یرا اوکراین نه تنها باید هزینه های گاز وارداتی از روسیه را پرداخت کند بلکه ناچار است از این پس سرمایه گذاری زیادی در بخش‌های زیرساختی‌اش انجام دهد. اگر غیر از این باشد ممکن است شاهد تلاش روسیه برای بی‌ثبات کردن این کشور باشیم. ن

علی لاییدی در پاسخ به این پرسش که در صورت اجرای تحریم های اقتصادی از سوی اروپا که هنوز اتفاق نیفتاده است، کدام طرف ( روسیه یا اروپا) بیشتر ضرر خواهد دید، گفت: فعلا اروپا در این مورد اقدامی صورت نداده و اوباما نیز از آن فقط سخن گفته است.

بدون شک اگر تحریمی در کار باشد هر دو طرف بازنده‌اند. یعنی روسیه  از یک سو و اروپا و آمریکا از سوی دیگر. اگر تحریم‌های شدیدی علیه روسیه اتخاذ شود روسیه هم واکنش نشان خواهد داد و هر دو طرف متضرر می شوند.

در مورد اروپا حتما این قاره باید دربارهٔ مساله تامین انر‍ژی اش فکری بکند اما در مورد آمریکا همچنان که مسکو گفته است روسیه بازپرداخت بدهی به آمریکا را انجام نمی‌دهد و اوباما به این موضوع اشاره کرده است که این مهم تاثیر بسیار بدی بر بازارها خواهد گذاشت. اگر اهرم تحریم‌های اقتصادی به کار گرفته شود شاهد یک بحران همه جانبه خواهیم بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.