تزریق روان گردان به زندانیان

جام جم آنلاین: بر اساس یک گزارش محرمانه که بر پایه قانون آزادی اطلاعات به دست آمده، مقامات زندان آمریکایی گوانتانامو به زندانیان مواد قوی روان گردان تزریق کرده و سپس آن‌ها را مورد بازجویی قرار می‌دهند.

مایک هریس، مقاله نویس وب سایت وترنز تودی در مصاحبه با  پرس تی‌ وی گفت: ارتش آمریکا از مواد روان گردان برای به حرف آوردن مردم استفاده کرده است.این امر نقض کنوانسیون ژنو و رفتار غیر انسانی با افراد است. آن‌ها (زندانیان) تحت رفتاری نامناسب و غیرقابل قبول قرار می‌گیرند.”

این مقاله نویس گفت: “این واقعا چشم اندازی وحشتناک است و نشان می‌دهد حکومت پلیسی امریکا چقدر تندرو است و این نظام پلیسی تا چه حد از مردم امریکا می‌ترسد.”

 باراک اوباما، در سال ۲۰۱۲ قانون مجوز دفاع ملی را امضا کرد وبه استناد این قانون که در کنگره آمریکا با اکثریت قابل توجهی به تصویب رسید، ارتش امریکا اختیار می ‌یابد تا مظنونین ترویستی را بدون محاکمه بازداشت کند.

گاف جنجالی رضا پهلوی

سایت ضد انقلابی خودنویس در یادداشتی به تبیین گاف جنجالی رضا پهلوی در مصاحبه با هفته نامه آلمانی “فوکوس” پرداخته است.

نویسنده این یادداشت از فرزند شاه مخلوع به عنوان فردی عقب افتاده یاد کرده و نوشته است: رضا پهلوی در مصاحبه سخن از این گفته بودند که شاه قانونی ایران هستند و یا اینکه در توجیه دیکتاتوری پدر سخن از این گفته بودند که، در واقع، مردم ایران لیاقت دموکراسی را نداشتند و پدر او چاره‌ای جز سرکوب و استبداد نداشته است.  ویا اینکه به ستایش سیاست مستبدانی چون سلاطین عربستان و قطر و بحرین در مورد ایران پرداخته است.

در این یادداشت با اشاره به اینکه فرزند شاه مخلوع حرف دل خود را زده آمده است:ایشان در روبرو شدن با خبرنگار زبده‌ای که روانشناسی اهل قدرت را خوب می‌دانسته است و دقیقا می‌دانسته که چه سؤالاتی را چگونه و در چه فضایی انجام دهد تا پرده دروغ دریده شده و چهره واقعی مصاحبه شونده پدیدار شود، گارد خود را پایین آورده و حرف دل را زده است و مردم از طریق این مصاحبه، رضا پهلوی واقعی را دیده‌اند.

البته عیان شدن چهره آقای رضا پهلوی تنها فایده آن نیست. فایده دیگر آن این است که ایشان در این مصاحبه پذیرفته‌ که پدرش “آدم‌کش” بوده است.

تشکیل حزب جدید اصلاح طلبی

 جمعی از اصلاح طلبان با گرد آمدن در کنار یکدیگر و برگزاری کنگره سراسری تاسیس حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی را اعلام کردند.

محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات و عضو مجمع تشخیص مصلت نظام، حجت الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، محمد رضا تابش نماینده اردکان و حجت الاسلام محمد علی رحمانی عضو مجمع روحانیون مبارز از جمله مدعوین حاضر در کنگره حزب وحدت و همکاری ملی بودند.

محمدرضا راه چمنی عضو هیات موسس حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا خواهیم داشت اما درباره نحوه ورود اعضای شورای مرکزی تصمیم می‌گیرند.

تجارت مرگ رسانه ها

دولت سوریه گروه های مسلح و شبکه های تلویزونی را به ارتکاب جنایت در روستای “التریمسه” در حماه و تجارت با خون مردم این کشور متهم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک مسئول رسانه ای اعلام کرد، گروه های تروریستی با همکاری رسانه های خون ریز دست به جنایت علیه ساکنان روستای “التریمسه” زدند، تا بار دیگر در آستانه نشست شورای امنیت افکار عمومی را علیه نظام و مردم سوریه تحریک، و برای دخالت نظامی خارجی در این کشور زمینه سازی کنند.

این مسئول سوری تأکید کرد: گروه های مسلح و برخی شبکه های تلویزیونی تلاش می کنند با خون مردم بیگناه سوریه تجارت کنند، ولی مردم سرانجام توطئه های آنها را ناکام خواهند گذاشت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.