تصویب طرح حفاظت از پارک پردیسان

جام جم آنلاین: سرانجام پس از چند هفته کشمکش میان دولت و شهرداری بر سر موضوع فروش پارک پردیسان، طرح حفاظت از این پارک در شورای شهر تهران به تصویب رسید که براساس آن‌ درخواست شد، مصوبه هیات وزیران در خصوص فروش و تغییر کاربری این پارک لغو شود.

به گزارش مهر، معصومه ابتکار دبیر کمیته محیط زیست در این باره گفت: براساس این طرح از سازمان محیط زیست درخواست می‌شود در حفظ و نگهداری این پارک تمام توان خود را به کار گیرد و برای اجرای طرح جامع با همکاری سایر نهادها تلاش کند.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به ثبت درختان خیابان ولیعصر(عج) به عنوان میراث ملی افزود: تمامی این درختان شناسنامه‌دار شدند که پیشنهاد می‌کنیم چنین اقدامی برای پارک پردیسان نیز اجرایی شود.

ابتکار با تاکید بر پیشنهاد مسجدجامعی تصریح کرد:‌ در حال حاضر که این پارک با تهدید مواجه شده است اقدام به شناسنامه‌دار کردن درختان جنبه نمادین دارد و ثبت ملی پارک‌هایی مانند پارک شهر و ساعی جای بررسی دارد.

دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران نیز از پیشنهاد شناسنامه‌دار شدن درختان پارک پردیسان استقبال کرد و گفت: ضروری است‌ کمیته محیط زیست در خصوص شناسایی درختان سایر پارک‌های قدیمی نیز اقدام کند.

گازوئیل‌ استاندارد نیز سرطانزاست

بخش دیگری از جلسه امروز شورا به بررسی وضع طرح جامع حمل و نقل ترافیک و تاثیر سوخت اتوبوس‌ها بر آلودگی هوا و سلامت شهروندان اختصاص داشت.

بر همین اساس، دبیر کمیته محیط زیست شورا خواستار بازنگری طرح جامع حمل و نقل ترافیک شد و گفت: باید اتوبوس‌های ما به سمت گازسوز شدن پیش برود زیرا اتوبوس‌های گازوئیلی با بهترین سوخت نیز سرطانزاست.

معصومه ابتکار با اشاره به توجه مضاعف به بحث اتوبوس‌ها افزود: متاسفانه با وجود فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی، دولت از چند سال گذشته سهم خود را به این ناوگان نمی‌دهد که این روند در سال گذشته به صفر رسید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.