فروش پارک پردیسان تکذیب شد

جام جم آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، فروش و تغییر کاربری پارک پردیسان، بزرگترین پارک زیست محیطی شهر تهران را تکذیب کرد.

محمدجواد محمدی زاده در گفت‌وگو با واحدمرکزی خبر با اشاره به انتشار برخی خبرها در این زمینه گفت: مالکیت و کاربری این پارک به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

وی از اجرای طرح بزرگ زیست محیطی در پارک پردیسان با محوریت آموزش و غنی سازی محیط زیست خبر داد و افزود: سازمان محیط زیست با به روز کردن مطالعات این طرح، آماده اجرای آن است.

محمدی‌زاده گفت: بر اساس این طرح بزرگ زیست محیطی قرار است، در پارک پردیسان، آکواریومی که دارای ذخایر دریایی است، ایجاد شود.

وی، بازسازی محیط طبیعی پارک پردیسان با شرایط اقلیمی متفاوت از گونه‌های مختلف جنگلی، کویری و دریایی را از دیگر بخش‌های مربوط به این طرح زیست محیطی دانست. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که اجرای این طرح نیاز به منابع مالی قابل توجهی دارد، افزود: دولت نمی‌تواند در این بخش سرمایه‌گذاری کند و سازمان محیط زیست به زودی با انتشار آگهی از سرمایه‌گذاران غیر دولتی دعوت به مشارکت می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: این سازمان به هیچ وجه قصد ساخت هتل و یا آپارتمان در پارک پردیسان را ندارد.

وی در عین حال قیمت‌گذاری و ارزش‌گذاری پارک پردیسان را که با حضور کارشناسان رسمی دادگستری و مجوزهای قانونی دولت انجام شد، صحیح دانست و افزود: این سازمان برای این‌که بخشی از اراضی پارک پردیسان را با مشارکت سرمایه‌گذاران غیر دولتی به اجرای طرح زیست محیطی اختصاص دهد، باید نسبت به تعیین میزان آورده خود اقدام کند.

محمدی زاده با بیان این‌که سرمایه‌گذار ممکن است برای کسب درآمد به فروش بلیت روی آورد، افزود: در این صورت سرمایه‌گذار باید سهم دولت را به حساب خزانه واریز کند و بقیه نیز به حساب سرمایه‌گذار برود.

محمدی زاده گفت: تغییر کاربری پارک پردیسان تنها در صورتی امکان پذیر است که در کمیسیون ماده پنج که ریاست آن را نیز شهردار برعهده دارد، مطرح شود.

وی با انتقاد از کسانی که موضوع فروش پارک پردیسان را مطرح کرده‌اند، گفت: همین افراد در دوره‌ای کاربری بخش‌هایی از پارک پردیسان را بدون اخذ مجوز تغییر داده‌اند.

محمدی زاده به احداث غیرمجاز ساختمان مرکزی محیط زیست در پارک پردیسان و ساخت موزه آب در این مجموعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه این افراد بجای پاسخ دادن به عملکرد اشتباه خود در گذشته به فرافکنی روی آورده‌اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.