شهرداری، پارک پردیسان را متری ۹۰۰۰ تومان می‌خرد

شهرداری، پارک پردیسان را متری ۹۰۰۰ تومان می‌خرد

جام جم آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به این‌که مالکیت پارک پردیسان از آن دولت است و قرار نیست فروخته شود، گفت: شهرداری در نامه‌اش اعلام کرده بود که پارک پردیسان را متری ۹۰۰۰ تومان می‌خرد در حالی‌که چهار سال پیش متری ۸۰۰ هزار تومان ارزشگذاری شده بود.

به گزارش فارس، محمد‌جواد محمدی‌زاده افزود: طرح جامع پارک پردیسان سابقه‌اش به سال‌های قبل از پیروزی انقلاب برمی‌گردد. با مطالعه‌ای که فرانسوی‌ها در آن زمان انجام داده‌اند، تصمیم بر این بود که اقلیم‌های ایران در پارک پردیسان احیا و ساخته شود.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: این مطالعه همواره مورد نظر مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست از ابتدای انقلاب بود، ولی به علت هزینه‌هایی که در بر داشته و دولت امکان سرمایه‌گذاری را نداشته تاکنون اجرایی نشده است.

محمدی‌زاده تصریح کرد: دولت براساس اصل ۴۴، باید انجام این نوع فعالیت‌ها را به بخش غیردولتی واگذار کند؛ اما متأسفانه در مقطعی، بخشی از پارک واگذار شده که جای تأسف دارد؛ از جمله آن ساختمان اداری سازمان محیط‌ زیست است که در این پارک ساخته شده است.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: در حال حاضر طرحی که ما به‌دنبال آن هستیم، همان طرحی است که سابقه ۳۸ ساله دارد. این طرح به روز شده و تقریبا همه دارایی‌ها مشخص شده است و بر این اساس فراخوان اجرای این طرح را بزودی اعلام خواهیم کرد که هرکس آمادگی دارد این طرح را که رویکردش محیط زیستی است، اجرا کند.

وی گفت: سازمان محیط زیست با اجرای این طرح به دنبال ارتقای فرهنگ زیست‌ محیطی است که مردم با حضور در این پارک با گونه‌های گیاهی، حیوانی، ذخایر آبزیان و توانمندی‌های طبیعت آشنا و اطلاعات خودشان را افزایش دهند.آرزوی ما این است که پارک پردیسان یک محل مطالعاتی و پژوهشی برای انجام فعالیت‌های محیط‌ زیستی باشد تا فرهنگ محیط‌ زیست مردم افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مالکیت پارک پردیسان از آن دولت است و قراری برای فروش و تغییر کاربری آن وجود ندارد.

وی گفت: شهرداری تهران کاغذی برای ما فرستاد که تقاضا کرد این پارک را بخرد. پارک نهج‌البلاغه و برج میلاد بخشی از پارک پردیسان بودند که اگر قرارمان گرفتن پول بود پولش را از شهرداری می‌گرفتیم. بنابراین بخش‌هایی از پارک پردیسان بابت بزرگراه‌ها، برج میلاد و پارک نهج‌البلاغه و تمام جزیره‌های  اطراف آن در تصرف شهرداری است.

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما پارک پردیسان را نه به شهرداری و نه به هیچ جای دیگری نمی‌فروشیم. اگر بنا باشد پارک را به شهرداری واگذار کنیم، این پارک هم مثل دیگر پارک‌های تهران می‌شود که این هنری نیست. این پارک باید، پارک محیط‌ زیست با هدف ارتقای فرهنگ محیط‌زیست مردم باشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.