توزیع گوشت ۷۵۰۰ تومانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای


توزیع گوشت ۷۵۰۰ تومانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

۱۰:۰۷ (پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: گوشت با قیمت تعادلی حدود ۲۰ درصد زیر قیمت بازار یعنی با قیمت ۹ هزار و ۸۰۰ تومان در هر کیلو عرضه شده است و گوشت گوساله با دو هزار تومان کاهش قیمت از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلو عرضه می‌شود.

محمدعلی ضیغمی با تاکید بر این که دولت در تعیین قیمت شیر دخالتی نداشته است، گفت: قیمت ۶۳۰ تومانی تعیین شده دقیقا کارشناسی است و مبنای آن هزینه‌های تولید اعم از نهاده‌ها و سایر بخش‌هاست که بر اساس آنالیز قیمتی دامداران تعیین شده است. 

او افزود: براساس محاسبات انجام شده قیمت تمام شده شیر ۷۰۰ تومان تعیین شد، اما توافق ما و دامداران بر این شد که ترکیب‌های هزینه‌ای را طوری تعیین کنیم که این قیمت به قیمت قبلی بازگردد. 

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که بیشترین هزینه‌ی تولید شیر مربوط به خوراک دام است، گفت: ۸۰ درصد هزینه تولید شیر خام ناشی از خوراک بوده و این عددی است که خود دامداران اعلام کرده‌اند و درجلسات کارشناسی برای ترکیب این خوراک بحث شد. 

به گفته ضیغمی، قیمت جو کیلویی ۴۱۰ تومان، ذرت کیلویی ۴۱۰ تومان، سبوس کیلویی ۲۳۰ تومان و کنجاله سویا کیلویی ۸۰۰ تومان تعیین و شرکت پشتیبانی امور دام متعهد شد که نهاده‌ها را با این قیمت‌ها در اختیار دامداران قرار دهد. 

وی با تاکید بر این که مبنای محاسبه ۶۳۰ تومان برای هر کیلو شیر کاملا کارشناسی و براساس نظر خود صاحبان تولید بوده است، گفت:‌ البته تولید شیر یک بخش عرضه و تحویل خوراک دام و یک بخش خرید از سوی دامداران را دارد. به تازگی متوجه شدیم بخشی از دامداران به دلیل کمبود نقدینگی نتوانسته‌اند سهمیه خوراک دام خود را تحویل بگیرند. 

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که قرار شده است نهاده‌های دامی برای آن بخش از دامداران که با مشکل مالی مواجه‌ شده‌اند به صورت اعتباری فروخته شود، گفت: در این بخش هم فعالیت‌ها به آنجا منجر می‌شود که قیمت شیر همان ۶۳۰ تومان باشد. 

ضیغمی همچنین درباره آخرین وضعیت قیمت گوشت در هفته گذشته گفت:‌ ازهفته گذشته اقدامات متمرکزی درباره گوشت انجام شد و گوشت با قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه شد. 

به گفته وی، از اواخر هفته جاری گوشت با قیمت تعادلی حدود ۲۰ درصد زیر قیمت بازار یعنی با قیمت ۹ هزار و ۸۰۰ تومان در هر کیلو عرضه شد و از فردا گوشت گوساله با دو هزار تومان کاهش قیمت از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلو عرضه می‌شود. 

.

.

.

.

.

.

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.