تولید پالایشگاه سرخس معادل ۲ فاز پالایشگاه پارس جنوبی

پالایشگاه گاز سرخس با تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز معادل ۲ فاز پالایشگاه پارس جنوبی است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، معاون وزیر نفت دیروز در بازدید از قسمتهای مختلف پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس بر ضرورت استقرار واحدهای پتروشیمی در شهرستان مرزی سرخس تاکید کرد.

عبدالحسین بیات با اشاره به قابلیت تبدیل شهرستان به یکی از قطبهای اصلی پتروشیمی کشور گفت مطالعاتی  برای تبدیل شدن منطقه ویژه اقتصادی سرخس به یک قطب بزرگ صنعت پتروشیمی از یک سال گذشته آغاز شده و حاصل این مطالعات کارشناسی شده است.

وی گفت: وجود راههای ریلی، فرودگاه بین المللی، منطقه ویژه اقتصادی و همجواری با منابع اصلی خوراک صنعت پتروشیمی از جمله تولیدات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از پتانسیلهای شهرستان سرخس برای تبدیل به یکی از قطبهای اصلی پتروشیمی کشور است.

پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد واقع در خانگیران سرخس در سال ۱۳۶۲ در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق مشهد به بهره برداری رسید.

گاز خوراک پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد که از نوع گاز ترش می‌باشد دارای ۱۰درصد گازهای اسیدی شامل ۶ و نیم درصد گاز دی اکسید کربن CO2 و ۳و نیم  درصد گاز هیدروژن سولفورو است و بر همین اساس در طراحی واحدهای پالایشی تاسیسات پیچیده‌ای نصب شده است.

در مجموع ذخایر گازی مورد استفاده در پالایشگاه  شهید هاشمی نژاد سرخس، حدوداً ۳۰۰ میلیارد متر مکعب پیش‌‌بینی شده است.

این پالایشگاه تامین کننده گاز استانهای خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان و صنایع بزرگی چون پتروشیمی بجنورد، نیروگاه نکا مازندران است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.