تولید برق از انرژی خطوط لوله نفت در ایران

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اعلام کرد: برای نخستین بار در صنعت نفت ایران، نیروگاه برقی با استفاده از انرژی جریان عبور نفت‌خام خطوط لوله با ظرفیت تولید ۸/۱ مگاوات برق راه‌اندازی می‌شود.

علی زیار افزود: در حال حاضر مطالعات ابتدایی و طراحی مهندسی پروژه پژوهشی تولید برق و انرژی الکتریکی از فشار نفت عبوری از خطوط لوله به پایان رسیده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در گفت و گو با خبرگزاری مهر، با اعلام اینکه به زودی انتخاب پیمانکار برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه انجام می شود، تصریح کرد: قرار است این طرح در منطقه اصفهان و با نصب یک توربین اجرایی شود.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود ساخت این نیروگاه برق در مدت ۲۴ ماه اجرایی شود، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح جدید نیروگاهی امکان تولید ۸/۱ مگاوات برق از جریان عبوری نفت خام از مسیر خطوط لوله نفت فراهم می شود.

وی با تاکید بر اینکه ساخت نیروگاه برق با استفاده از جریان عبور نفت از خطوط لوله برای نخستین بار است که در سطح صنعت نفت کشور عملیاتی می شود، بیان کرد: در صورت موفقیت این طرح در سایر مناطقی که ظرفیت تولید برق از جریان عبور نفت در مسیر خطوط لوله را دارند طرح‌های مشابه اجرا می‌شود.


اخبار انرژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.