جامعه کارگری با تغییر قانون کار به شدت مخالف است

نوشته شده در تاریخ ۲۵/آبان/ – ۱۱:۰۰ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران مطرح کرد:

خبرگزاری : رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: برخی قانون کار فعلی را از موانع تولید و اشتغال در کشور می‌دانند، در حالی که این قانون هنوز به طور کامل اجرا نشده‌است.

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه جامعه کارگری با تغییر قانون کار به شدت مخالف است، افزود:‌ هنوز بسیاری از موانع موجود بر سر اجرای قانون کنونی به قوت خود باقی است و بهتر است به جای اصلاح قانون، ابتدا این موانع رفع شود.

او ادامه داد: باید فرصت کافی برای اجرای کامل قانون کار داده شود تا مشخص شود این قانون مانعی برای تولید و اشتغال است یا موانع دیگری برای بهبود فضای کسب و کار وجود دارد.

وی با بیان اینکه امنیت شغلی در بازار کار از دست رفته است، تصریح کرد: در دولت گذشته ۸۶ ماده از قانون کار تغییر کرد اما اصلاحی در وضعیت کار و اشتغال حاصل نشد، بنابراین این نگرانی برای تشکل‌های کارگری ایجاد شده که قانون کار به بهانه اصلاح، بدتر شود.

عباسی با بیان اینکه ماده ۷ قانون کار در ارتباط با کار مستمر و غیرمستمر هنوز پس از ۲۴ سال تدوین و تنظیم نشده‌است، اظهار کرد: بیشتر کارگران به صورت مستمر کار می‌کنند، اما قراردادهای کار از سوی کارفرمایان به صورت موقت تنظیم می‌شود و این موجب شده که فقط ۱۵ درصد کارگران کار دائمی و باقی شغل غیرمستمر داشته باشند.

انتهای‌پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.