جریمه ۱۰ میلیارد تومانی شرکت‌های لبنیاتی

جام جم آنلاین: رئیس سازمان صنعت استان تهران از بازگشت قیمت لبنیات تا دور روز دیگر خبر داد و گفت: کارخانجات لبنیات گرانفروش ۱۰ میلیارد تومان جریمه شده‌اند.

ید‌الله صادقی در گفت‌وگو با فارس درخصوص افزایش قیمت محصولات لبنی اظهار کرد: پیگیری و بررسی‌های قیمت محصولات لبنی براساس قیمت شیر خام انجام شده است و تا دو روز دیگر تمامی کارخانجات لبنیات باید قیمت‌ها را اصلاح کنند.

وی افزود: در حال حاضر متوسط قیمت شیر خام یکهزار تومان است و قیمت محصولات لبنی نیز باید بر همین اساس تعیین شود، اما در چند کارخانه شاهد گرانفروشی بودیم لذا چند کارخانه لبنیات ده میلیارد تومان جریمه و پرونده آنها به تعزیرات تحویل داده شد.

صادقی در پاسخ به این سوال که قیمت شیرخام براساس مصوبه تنظیم بازار باید ۷۵۰ تومان باشد، گفت: ۷۵۰ تومان برای ۲/۳ درصد چربی و بار میکروبی یک میلیون است، اما چون در تهران دامداری‌ها صنعتی‌ است، بار میکروبی زیر یکصد هزار است و به ازای هر یکصد هزار کاهش بار میکروبی ۱۰ تومان جایزه به قیمت شیر و به ازای هر دهم درصد افزایش چربی ده تومان جایزه چربی به آن اضافه می‌شود که با هزینه حمل قیمت شیرخام حدود ۹۰۰ تومان برای واحد تولیدی تمام می‌شود، اما دامداران این قیمت را اجرا نمی‌کنند و معتقدند که قیمت نهاده‌های دامی افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ کمبودی در تامین نهاده‌های دامی وجود ندارد و به دلیل کاهش تولید شیر، دامداران در قیمت تمام شده شیر حباب ایجاد کرده‌اند.

این چندمین بار در هفته‌های اخیر است که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت وعده برخورد با متخلفان و کاهش قیمت لبنیات را مطرح می‌کنند، اما این وعده‌ها نه‌تنها هیچ تاثیر مثبتی بر کاهش قیمت‌ها نداشته بلکه مصرف‌کنندگان هر روز شاهد قیمت‌های جدید لبنیات از سوی شرکت‌های لبنیاتی هستند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.