جزئیات دیدار هیئت لیبیایی با ولایتی/توصیه های دبیرکل مجمع بیداری اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشستی با هیئت لیبیایی گفت : ما از تحولات رخ داده در لیبی بسیار خرسندیم و آنچه رخ داد بیش از انتظار ما بود، این نشان دهنده اطلاعات کافی ما از اوضاع لیبی بود.

وی افزود: علت آن کاملا روشن است و به فضای بسیار سخت امنیتی دوره رژیم سابق بر می گردد، زیرا کسی نمی توانست اطلاعاتی از لیبی به دست آورد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار داشت : تفکر عمر مختار در لیبی زنده بوده و هست و همین تفکر سبب رهایی مردم از یوغ استعمارگران شد.آنچه رخ داد مهم بود، ولی مهمتر از آن حفظ دستاوردهای انقلاب است.

وی بیان کرد: دو عامل در پیروزی انقلاب لیبی موثر بود نخست، تمسک به اسلام و ارزشهای اسلامی و دیگری حضور همه مردم در عرصه مبارزه و اتفاق نظر آنها.هنگامی که این دو عامل حفظ شود انقلاب مصون خواهد بود.

ولایتی خطاب به هیئت لیبییایی گفت : ممکن است اشخاصی در خارج  کشور و یا مرتبط با بیگانگان در پوشش نصیحت، شما را تشویق به حرکت به سوی غربی ها کنند هرگاه در شما تردیدی در ارزشهای اسلامی احساس شد آن روز آغاز رکود و شکست انقلاب خواهد بود.

وی اظهار داشت: حفظ وحدت عامل دومی است که در بقای انقلاب مهم است، بنابراین تمسک به اسلام و ارزشهای اسلامی از یکسو و حفظ وحدت دو عامل برای ادامه پیروزیهای شما است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت : مراقبت از انقلاب ضروری است و پرهیز از تفرقه نقش مهمی دارد.حضور شما در ایران به مثابه دفاع از تمامیت اراضی لیبی است.

وی ضمن توصیه بر هوشیار کامل در برابر مدعیان دروغین حامی مردم لیبی اظهار داشت : مراقب باشد ناتو این انقلاب را به نفع خود مصادره نکند.

ولایتی گفت : نکته دیگر، اینکه خود را در داخل لیبی محدود نکنید و با دیگران ارتباط داشته باشید و هدف اصلی تا را فلسطین قرار دهید.درباره سازندگی نیز مراقب باشید و کشورهای دوست همانند ایران می توانند در این باره نقش ایفا کنند.

وی بیان کرد: ایران در زمینه امور نفت تجربه یکصد ساله دارد و در این زمینه به خود متکی است.جمهوری اسلامی ایران آمادگی کمک به شما در زمینه نفت، اعزام دانشجویان لیبیایی به ایران و اعزام اساتید ایران در دانشگاههای لیبی را دارد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار داشت : همکاری کشورهای اسلامی برای قطع وابستگی به کشورهای غربی باید افزایش یابد، انتخابات در لیبی برگزار و دولتی مردم سالار تشکیل شود که این تضمینی برای پایداری انقلاب باشد.

در ادامه “ونیس الدرسی” رئیس شورای محلی بنغازی گفت : ما انتظار استقبال گرم را در ایران نداشتیم.ما پس از ۴۲ سال رنج و مشقت توانستیم انقلاب را به نتیجه برسانیم و واقعا این دیدار به کشوری است که مرحله ای مانند ما را طی کرده است.

وی افزود: سعی می کنیم از تجربه شما استفاده می کنیم. بنغازی کانون انقلاب هفده فوریه بود این شهر هیچگاه تسلیم قذافی نشد، بنغازی شهر انقلابیون بود که به یکباره قیام کرد و ما بهای زیادی را پرداخت کردیم. ما در اینجا هستیم تا از تجربیات ایران استفاده کنیم.

در ادامه “رجب الابدالی” عضو شورای محلی بنغازی نیز گفت : مهمترین بخش انقلاب مرحله ثبات آن است، ما به دنبال پیاده کردن استراتژی های ویژه هستیم.

وی بیان کرد: فرهنگ مردم لیبی به گونه ای است که همیشه به آینده امیدوار هستند ما دوست داریم که از تجربیات ایران استفاده کنیم به ویژه اینکه در مرحله ثبات به سر می بریم.

صلاح الکواثی رئیس سازمان توسعه لیبی هم گفت : در رژیم سابق، سازمانهای مردمی وجود نداشت و همه نهادها در اختیار فرزندان معمر قذافی بود که معمولا فعالیت آنها تبلیغات قذافی بود.

وی بیان کرد: نهادهای مردمی که از هفده فوریه به بعد به وجود آمدند، به طور خودجوش عمل می کردند. ما در حالی که خود هنوز از یوغ رژیم سابق به طور کامل رها نشده بودیم، به سومالی کمکهای انسان دوستانه ارسال کردیم که نام آنها را ایثار گذاشتیم.

الکواثی گفت : ما در ایران هستیم تا از دستاوردهای ایران بهره مند شویم، ما به چشم خود پیشرفتهای موجود در ایران را دیدیم.با وجود تبلیغات غربی ها ما مشاهده کردیم که چگونه توانسته اید ایران را بسازید، دیدیم که یک ملت بزرگ همانند یک گروه منسجم برای پیروزی مبارزه می کنند.

وی بیان کرد: امیدواریم که این توسعه انسانی را بتوانیم به لیبی منتقل کنیم و این پیروزی های مداوم را به شما تبریک می گوییم.

“مصطفی الامامی” عضو شورای محلی بنغازی گفت : دستاوردهایی که از نزدیک در ایران، آن را احساس کردیم به ما نیز تعلق دارد، زیرا همگی ما مسلمان هستیم. به نظر من اشتراکات زیادی میان ما وجود دارد.

وی افزود: آنچه ما درباره ایران شنیده بودیم مربوط به موضوع هسته ای بود، اما چیزی که از نزدیک احساس کردیم متقاوت بود و امیدواریم نمایشگاههایی در لیبی برگزار شود تا مردم و متخصصان لیبی از پیشرفت ایران نهایت استفاده را ببرند.

“محمد صالح الابدالی” عضو شورای شهر بنغازی گفت : ما ملتی هستیم که بیش از ۶ میلیون نفر هستیم و کسی نمی تواند میان ما اختلاف اندازد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.