جشنواره شعر فجر تاثیر خود را بر جریان شعر کشور گذاشته است

۳۰م دیماه ،

محمود پوروهاب عنوان کرد:

سینما پرس-گروه هفت هنر/ به اعتقاد محمود پوروهاب نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان، جشنواره شعر فجر تاثیر خود را بر جریان شعر کشور گذاشته است؛ این را می‌توان از استقبال شاعران کشور از این اتفاق، دید.

به گزارش سینما پرس، محمود پوروهاب نویسنده و شاعر حوزه کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، با اشاره به مشارکت قابل توجه شاعران جوان در این جشنواره تاکید کرد: جشنواره شعر فجر تاثیر خود را بر جریان شعر کشور گذاشته است و این را می‌توان از استقبال شاعران کشور از این اتفاق، دید.

وی افزود: من شاعران جوان بسیاری را دیده‌ام که شاید شناخته شده نباشند اما در جشنواره شعر فجر مشارکت جدی دارند و این نشان می‌دهد که حضور در این جشنواره برایشان اهمیت دارد و شاعران متعددی را پیرامون خودم دیده‌ام که برای حضور در این رقابت ادبی، در تکاپو بوده‌اند.

خالق آثاری مانند «پیر چنگی» و «پر از بوی گلابی» گفت: البته برای حرفه‌ایها هم حضور در جشنواره شعر فجر اهمیت دارد و در مجموع یک اتفاق شعری مهم محسوب می‌شود.
پ
وروهاب که حدود ۲۰ سال است که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان کار می‌کند و حاصل فعالیتش بیش از ۵۰ کتاب شعر، داستان، زندگینامه و پژوهش ادبی بوده است، تاکید کرد: هر چقدر داوریهای بخش کودک و نوجوان صحت و دقت بیشتری داشته باشد و داوران هم از استقلال رای برخوردار باشند، اعتماد شاعران این حوزه به جشنواره، بیشتر جلب می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع هر چقدر جشنواره‌هایی مانند شعر فجر با اعتبار بالا برگزار شوند، توجه جامعه شعری به این حوزه و مشارکت در این جشنواره‌ها بیشتر خواهد بود.

برنده جایزه کتاب فصل همچنین به دست‌اندرکاران هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر پیشنهاد افزایش تراز جوایز این جشنواره را ارائه کرد و گفت: به نظر من جشنواره شعر فجر باید به شاعران کمتر شناخته شده که عموماً هم در شهرستان‌ها می باشند، نگاه ویژه‌ای داشته باشد و برگزیده‌ها به چهره‌های معروف منحصر نشوند.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۴۰۲۹۶


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.