جشنواره لندن با انیمیشن سیاه و سفید «تیم برتن» آغاز می‌شود

قانون- انیمیشن سه‌بعدی و استاپ-موشن «فرانکن‌وینی» فیلم افتتاحیه پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیلم لندن است.
به گزارش خبرآنلاین، فیلم جدید تیم برتن برای اولین بار در اروپا در جشنواره لندن روی پرده می‌رود.

 

«فرانکن‌وینی» یک فیلم انیمیشن سه‌بعدی، استاپ-موشن و سیاه و سفید است و با حمایت استودیو دیسنی ساخته شده است.

این فیلم درباره پسری جوان است که وقتی سگ دوست‌داشتنی‌اش به شکلی غیرمنتظره می‌میرد، با آزمایشی او را زنده می‌کند، اما دوباره زنده شدن سگ عواقب ترسناک دارد.

کاترین اوهارا، مارتین شورت، مارتین لاندو، چارلی تاهان، آتیکوس شفر، رابرت کاپرون، کونچاتا فرل و وینونا رایدر صداپیشه‌های «فرانکن‌وینی» هستند.

فیلم جدید برتن به نوعی اقتباسی کارتونی از داستان «فرانکنشتین» نوشته مری شلی است.

برای اولین بار در تاریخ برگزاری جشنواره لندن فیلم افتتاحیه و مراسم فرش قرمز همزمان با سینما اودئون در میدان لستر شهر لندن، از سینما آیمکس موسسه فیلم بریتانیا BFI و  ۳۰ سالن در سراسر بریتانیا پخش می‌شود. «فرانکن‌وینی» از ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) در بریتانیا به نمایش درمی‌آید.

به گفته برگزارکنندگان جشنواره لندن قرار است برتن، رایدر، شورت، اوهارا، لاندو همین طور آلیسن آباته تهیه‌کننده و دان هان مدیر تولید فیلم در مراسم افتتاحیه شرکت کنند.

«فرانکن‌وینی» اولین فیلم انیمیشن است که برتن برای دیسنی کارگردانی کرده است. فیلمنامه را جان آگست بر مبنای ایده‌ای از برتن نوشته است.

کلر استیوارت رئیس نمایشگاه موسسه فیلم بریتانیا و رئیس جدید جشنواره فیلم لندن فیلم برتن را «بامزه، تاریک و شگفت» توصیف کرد. استیوارت جایگزین ساندرا هبرون شده که از سال ۲۰۰۳ این سمت را عهده‌دار بود.

همچنین در روزهای برگزاری جشنواره فیلم لندن ۲۰۱۲ نمایشگاهی با عنوان هنر فرانکن‌وینی در لندن برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه که ۱۷ تا ۲۱ اکتبر (۲۶ تا ۳۰ مهر) برگزار خواهد شد، روند انیمیشن استاپ-موشن، طرح‌های اولیه برتن و وسایل صحنه، دکورها و عروسک‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

پنجاه و ششمین دوره جشنواره فیلم لندن ۱۰ تا ۲۱ اکتبر (۱۹ تا ۳۰ مهر) برگزار می‌شود.

این جشنواره را موسسه فیلم بریتانیا برپا می‌کند و از آن به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی بریتانیا یاد می‌شود. اولین دوره جشنواره لندن سال ۱۹۵۶ برگزار شد.

سال ۲۰۰۹ نیز جشنواره فیلم لندن با انیمیشن استاپ-موشن «آقای فاکس شگفت‌انگیز» شروع شد.

هالیوود ریپورتر / ۲۳ اوت / ترجمه: علی افتخاری


پایگاه خبری رسانه قانون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.