جلد نخست از مجموعه علمی – تخیلی «راز کتیبه» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، هاشمی درباره این کتاب می‌گوید: نگارش «راز کتیبه» در مهرماه ۱۳۸۷ آغاز شد و به دلیل ژانر علمی – تخیلی و فضاهای خاصی که ماجراها در آن اتفاق می‌افتد، نگارش اثر تا اسفندماه ۱۳۸۹ به طول انجامید.

به گفته وی، در این مدت ده‌ها کتاب علمی در زمینه ریاضیات، تاریخ، باستان‌شناسی، رایانه، روانشناسی و … به طور دقیق مطالعه شد. علاوه بر آن با استادانی در زمینه‌های یاد شده نیز ملاقات شد تا مایه‌های علمی کتاب هرچه محکم‌تر و دقیق‌تر شود.

هاشمی می‌افزاید: «راز کتیبه» در چهار جلد نوشته می‌شود که جلد نخست آن در فروردین ماه به چاپ رسید.

این کتاب داستان یک پروفسور ایرانی به نام سپهر آزموده است که فردی دانشگراست و با دوستانش در جهت گسترش دانش در کل جهان هم‌قسم شده است. وی در جریان یکی از تحقیقات خود در منطقه جنوب شرق ایران کتیبه کوچک منحصر به فرد عجیبی مربوط به یکی از شکاف‌های تاریخی و قومی یکتاپرست را پیدا می‌کند که به خاطر اهمیت زیاد، آن را پنهان می‌کند.

سهپر در ویلایی در شمال ایران به همراه خواهرزاده‌اش پیمان صولت در حال زندگی است که یک انگلیسی به نام جاناتان ساموئل کینگ که او هم از کتیبه و توان خارق‌العاده آن از شخصی به نام فرزام چیزهایی شنیده است و با کمک یک همکار به نام کامرانی به طور اتفاقی مکان زندگی سپهر را پیدا می‌کند و به سراغ او می‌آید.

پس از برخورد نخست و این که متوجه می‌شود او به طور کامل حافظه‌اش را از دست داده تصمیم می‌گیرد با پیمان که او هم فردی تحصیل‌کرده است، ارتباط برقرار کند.

پیمان به دلیل فعالیت‌های علمی‌اش یک آزمایشگاه کوچک در ویلا و یک گروه علمی به نام گروه سامان تشکیل داده و در حال پژوهش‌های علمی است. جان به پیمان پیشنهاد می دهد که سپهر را تحت نظارت پزشکان خارجی مداوا کند که او قبول نمی‌کند. پیمان برای یک مسابقه علمی در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک به ژاپن می‌رود اما در انجا دچار مشکلاتی می‌شود که او را از شرکت در مسابقه دور می‌کند و …

دیدار با گذشته، مدال خاطرات، دالان نیلوفر، گوشه‌ای از بهشت، دانش جاوید، سفر به جنگل رویاهای هولوگرافیک، موزه زیرآبی، سفر به توکیو عنوان فصل‌های این کتاب ۴۱۶ صفحه‌ای است که جلد نخست مجموعه‌ای چهار جلدی است.

این کتاب در شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۸ هزار تومان به چاپ رسیده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.