جلیلی: کسانی که یک انتخابات در تاریخ خود نداشته اند نمی توانند مدعی دموکراسی در سوریه باشند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به پشتیبانی برخی دولت های منطقه از تحرکات تخریبی و تروریستی در سوریه گفت: مردم منطقه به خوبی می دانند کسانی که حتی سابقه برگزاری یک انتخابات در کشور خود ندارند نمی توانند مدعی دموکراسی در کشورهای دیگر باشند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به پشتیبانی برخی دولت های منطقه از تحرکات تخریبی و تروریستی در سوریه گفت: مردم منطقه به خوبی می دانند کسانی که حتی سابقه برگزاری یک انتخابات در کشور خود ندارند نمی توانند مدعی دموکراسی در کشورهای دیگر باشند.

به گزارش مهر، دکتر محمد جهاد اللحام رئیس مجلس شعب سوریه عصر امروز در راس هیئتی پارلمانی با دکتر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سوابق مقاومت مردم و دولت سوریه در برابر رژیم صهیونیستی و اشغالگران قدس شریف تأکید کرد: سوریه در دوره اخیر محور اساسی مقاومت بوده و حتی کشورهایی که در سالهای گذشته در برابر اشغالگران ساکت و خاموش بوده اند اعتراف می کنند که دستاوردهای مبارزات فلسطین مرهون حمایت و پشتیبانی سوریه  است. از این رو طبیعی است که دولتهای غربی و آمریکا تلاش نمایند انتقام خود را از دولت و ملت سوریه بگیرند و از این رو  در حال حاضر سوریه هزینه مقاومت در برابر اشغالگران را می پردازد.
 
وی همچنین  با اشاره به پشتیبانی برخی دولت های منطقه از تحرکات تخریبی و تروریستی در سوریه گفت: مردم منطقه به خوبی می دانند کسانی که حتی سابقه برگزاری یک انتخابات در کشور خود ندارند نمی توانند مدعی دموکراسی در کشورهای دیگر باشند.
 
جلیلی در ادامه اظهار داشت: در عین حال که ملت سوریه خواهان اصلاحاتی است که آنان را برای ترسیم سرنوشت و آینده سیاسی خود کمک کند، به هیچ وجه از دخالت بیگانگان در کشور خود استقبال نکرده و رفتارهای تروریستی را بر نمی تابد.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی  تأکید کرد: اصلاحات در سوریه باید مبتنی بر اراده، ابتکار و الگوی ملی و با مشارکت اقشار مختلف مردم سوریه باشد.
 
در این دیدار همچنین محمد جهاد اللحام رئیس جدید پارلمان سوریه با اشاره به وضعیت سیاسی و اجتماعی کشورش گفت:  وضعیت در حال حاضر برخلاف ادعایی است که  رسانه های  همسو با اردوگاه غربی تبلیغ می کنند.
 
رئیس مجلس سوریه با تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: علیرغم تلاش و سرمایه گذاری کشورهای مخالف، ملت و دولت سوریه با اتّکاء به توان ملی مرحله کنونی را پشت سر خواهد گذاشت و همچنان متحدی استراتژیک برای جبهه مقاومت باقی خواهد ماند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.