جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ هراس از جبهه مبارزه با استکبار حمایت می‌کند

رحیمی در دیدار ایرانیان مقیم لبنان:

رحیمی گفت:ایران در کنار مردم لبنان قرار دارد و معتقد است تقویت لبنان و تقویت مقاومت و تقویت جبهه مبارزه با استکبار، ظلم، تجاوز و ستمگری در جهان است.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی،معاون اول رییس جمهور شامگاه چهارشنبه به وقت لبنان در دیدار جمعی از ایرانیان مقیم و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان به نامگذاری سال ۹۱ و تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و افزود: امیدوارم با تأثیر از رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم گامی دیگر در جهت تحول و دستیابی به پیشرفت و ترقی در سال جاری برداریم.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی وضعیت مطلوبی دارد و علی‌رغم فشارهای قدرت‌های بزرگ و ظالم روزهای خوشی را سپری می‌کند.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه جوانان و متخصصین ایرانی هر روز در عرصه‌های مختلف به فناوری‌ها و نوآوری‌های جدیدی دست پیدا می‌کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه‌های اقتصادی فرهنگی و اجتماعی مسیر ترقی، تعالی و پیشرفت را طی می‌کند.

رحیمی به تحقق هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی در سال ۹۰ اشاره کرد و افزود: در سال ۹۰ میزان صادرات غیرنفتی کشور به بیش از ۴٫۸٫۵ میلیارد دلار رسید و دولت برای سال ۹۱ رقم ۷۰ میلیارد دلاری را در نظر گرفته است که در صورت تحقق این امر برای نخستین بار در تاریخ کشور حجم صادرات غیرنفتی از میزان واردات پیشی گرفته و آرزوی دیرینه مسئولین کشور محقق خواهد شد.

معاون اول رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و قدرت‌های زورگو تصریح کرد: دولت در شرایط تحریم با تکیه بر توان داخلی دست به اقداماتی بزرگ و موفقیت‌آمیزی زده است که راه‌اندازی نهضت مسکن مهر و اجرای موفقیت‌آمیز قانون هدفمندسازی یارانه‌ها با رضایت کامل اکثریت مردم از جمله این موفقیت‌هاست.

رحیمی افزود: وزارت مسکن و شهرسازی برنامه‌های وسیعی برای احداث و تحویل ۴ میلیون واحد مسکن شهری و روستایی دارد و دولت تلاش می‌کند تا پایان دولت دهم همه متقاضیان مسکن صاحب خانه شوند.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه هم‌اکنون در حدود ۹۷ درصد نیازهای دارویی در داخل کشور تأمین می‌شود، خاطر نشان کرد: دولت همه راه‌های ناهموار و موانع پیش روی مردم را هموار می‌کند و در تلاش است در جهت بی‌نیازی از بیگانگان گام بردارد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اهداف سفر به لبنان را کمک و رفع مشکلات مردم این کشور عنوان کرد و افزود: در این سفر مذاکراتی در خصوص برق‌رسانی به شهرهای لبنان و بویژه شهر بیروت انجام شده است.

معاون اول رییس‌جمهور تصریح کرد: امروز در دیدار نخست‌وزیر لبنان آمادگی همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از دولت و ملت لبنان اعلام شد.

رحیمی با اشاره به خسارت‌های وارد شده به لبنان افزود: این کشور در حال بازسازی است و ایران خود را متعهد می‌داند از هیچ کمکی برای بازسازی این کشور دریغ نورزد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.