جهیزیه ایرانی برای حمایت از تولید ملی

جام جم آنلاین: در روزشمار سال حمایت از تولید ملی بیش از دو ماه را سپری کرده‌ایم و بقیه ایام سال را هم بسرعت سپری خواهیم کرد، هر چند برای تحقق و حمایت از تولید ملی و رسیدن به نقطه ایده‌آل گام‌های مثبتی برداشته شده است.

ممنوعیت تبلیغات کالاهای خارجی ، عزم عمومی برای حمایت از تولید ملی ، توسعه بازار صادرات، توجه به استانداردهای لازم و کیفیت‌بخشی به کالاهای داخلی از جمله اقداماتی است که توسط مدیران صنعت بخش خصوصی و دولتی به مرحله اجرا گذاشته شده است.

این عزم ملی با حمایت ستاد مبارزه با کالای قاچاق ، کنترل مبادی ورودی و بازارچه‌های مرزی قطعا می‌تواند چشم‌انداز خوبی را برای تولید و مصرف کالای داخلی ترسیم کند.

براساس اطلاعات به دست آمده در یکی از استان‌های کشور که از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری برخوردار است، سالانه حدود ۱۵ هزار ازدواج زوج‌های جوان در آن صورت می‌گیرد، این آمار دارای معنی و مفهوم زیادی در توجه به تولید و مصرف کالا دارد، یعنی با آغاز یک زندگی مشترک، باید ده‌ها قلم کالا به عنوان جهیزیه خریداری کرد.

این اقلام در مقایسه با جمعیت کشور با توجه به جوان بودن آن، می‌تواند رقم بالا و قابل توجهی باشد و به چرخه تولید چنین کالاهایی سرعت دهد؛ در صورتی که این ۱۵هزار زوج جوان همه از کالاهای داخلی و تولید ملی حمایت کنند و محصولات داخلی را در زندگی خود به کار گیرند، حدود ۴۵‌درصد از ظرفیت خالی تولید استان مورد نظر پر خواهد شد و سرانه نرخ بیکاری را بشدت کاهش می‌دهد.

ما برای رسیدن به این مقصود باید گام‌های اساسی برداریم که مهم‌ترین آن اعتمادسازی و جلب رضایتمندی شهروندان و مشتریان نسبت به مرغوبیت کالاهای داخلی است.

اعتمادی که می‌تواند رضایتمندی مشتری و مصرف‌کننده را به خود معطوف کند.

هر چند به اذعان بسیاری از مسوولان و دست‌اندرکاران صنعت ، برخی از کالاهای داخلی از لحاظ کیفیت، مرغوبیت و مقرون به صرفه بودن آن با کالای مشابه خارجی خود قابل مقایسه نیست، اما به‌دلیل بی‌توجهی به برخی استانداردها نتوانسته است توجه مصرف‌کنندگان و شهروندان را به خود جلب کند که برای تحقق این امر باید مدیران تولید، دست‌اندرکاران صنعت تبلیغات و دولتمردان تلاش خود را برای اعتمادسازی به کار گیرند.

برای تحقق این امر برگزاری نمایشگاه‌هایی در همه استان‌ها برای معرفی چنین کالاهایی که از استانداردهای لازم برخوردار بوده و کیفیت آن مورد قبول همه مسوولان باشد، ضروری به نظر می‌رسد.

این امر زمانی جامه عمل می‌پوشد‌که متولیان امر و وزارتخانه‌های مربوط ضمانت محصول تولیدی را برعهده بگیرند تا اطمینان خاطری برای مشتریان شود.

محمد خامه‌یار – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.