حذف چربی‌های موضعی

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

جام جم : امروز به پرسش ما دکتر کلانتر هرمزی، فوق تخصص جراحی پلاستیک پاسخ می‌دهد.

لیپوساکشن برای از بین‌بردن چربی‌های موضعی در قسمت‌‌هایی است که با ورزش یا رژیم غذایی از بین نمی‌‌رود، یعنی برای کاهش وزن استفاده نمی‌‌شود.

در واقع مناطقی از بدن چربی‌هایی دارد که با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی‌رود، ولی ممکن است با جراحی از بین برود.

لیپوساکشن یعنی برداشتن چربی‌های زائد موضعی در مناطق خاصی از بدن که هماهنگی با جاهای دیگر بدن نداشته و حالت نامناسبی دارد.

جراح پلاستیک می‌تواند این مناطق اضافی را بردارد، ولی نباید تصور کنیم که لیپوساکشن درمان چاقی است. جراحی نه‌تنها برای درمان چاقی نمی‌تواند کمک‌کننده باشد، شاید مشکلاتی هم به وجود آورد.

برای برداشت چربی بدن شرایط محدودی وجود دارد، این‌طور نیست که فرد بیهوش شده و کل چربی‌های بدنش در مناطق مختلف برداشته شود.

این مساله نه‌تنها امکانپذیر نیست، بلکه سودمند هم نیست و حتی خطرناک است و نتیجه رضایت‌بخشی نخواهد داشت. این نکته را باید یادآور شد که برداشتن چربی به روش لیپوساکشن عوارضی هم به دنبال دارد.

اولین مرحله لیپوساکشن این است که با یک پزشک متخصص جراحی مشورت کنید. جراح می‌تواند با بررسی‌هایی که انجام می‌دهد، تعیین کند کدام روش برای حذف چربی‌های زائد شما مناسب‌تر است.

نوع پوست شما را در نظر بگیرد و کارایی و ایمنی روش موردنظر را بررسی کند. لیپوساکشن باید در بهترین شرایط اتاق عمل و به دست کارشناس انجام گیرد.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر دوشنبه ۱ آبان   مشاهده : ۳۳   | بازدید از صفحه اول


پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.