حمایتهای ایران عامل ایستادگی ملتهای منطقه دربرابردخالتهای خارجی است

به گزارش ایرنا از بیروت، گروهی از سران حزب مردمی ناصری لبنان روز پنجشنبه در محل سفارت کشورمان در بیروت با ‘غضنفر رکن آبادی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار کردند.

در این دیدار دو طرف در خصوص آخرین تحولات منطقه ای و روابط جمهوری اسلامی ایران با لبنان به بحث و گفت و گو پرداختند.

نائب رئیس این حزب نیز اظهار داشت: گسترش روابط ایران و لبنان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و تاثیرات مثبت فراوانی دارد.

رکن آبادی نیز در این دیدار بر اهمیت وحدت بین همه احزاب و طوائف سیاسی در لبنان تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار ثبات، وحدت ملی و آرامش در لبنان بوده و بر ضرورت مقابله منسجم و پایدار در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی تاکید می کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود به پیشرفتهای هسته ای و فناوری جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و این دستاوردها را زمینه ای برای حرکت ملل آزاده جهان برای احیای حقوق خود در مقابل نظام سلطه دانست.

** دیدار با هیاتی از جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین

همچنین هیاتی از جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به ریاست ‘علی فیصل’ عضو دفتر سیاسی و نماینده این جبهه در لبنان روز پنجشنبه و در آستانه سالروز یوم النکبه (تاسیس رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی) با حضور در سفارت کشورمان با سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار نماینده جبهه دمکراتیک با تقدیر و تشکر از مواضع کشورمان در حمایت از امت اسلام و در راس آن مسئله فلسطین اظهار داشت: تاریخ مبارزات مردمی در فلسطین همواره شاهد حمایت و پشتیبانی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در قبال حقوق فلسطینی ها بوده است، بنابر این ما تاکید می کنیم که فلسطینی ها هرگز دوستان خود را که همواره در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی از آنان حمایت کرده اند فراموش نخواهند کرد.

فیصل افزود: امروزه موضوع اسرا و شهدای فلسطینی به عنوان نمادهای مقاومت باید مورد توجه همه جانبه قرار گرفته و اسرای فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی با اتحاد و پایداری دست به اعتصاب می زنند و نیازمند حمایتهای معنوی و مردمی نه تنها در فلسطین، بلکه در تمامی جهان هستند.

وی ادامه داد: اعتصاب آنان تاکنون دستاوردهای زیادی داشته و حمایتهای جهان خارج از آنها همچنان باید ادامه یابد، اما متاسفانه جامعه بین الملل و سازمانهای حقوق بشر هیچ توجهی به آنان ندارند و در بعد رسانه ای نیز صرفا شاهد هستیم که تلویزیون های ایرانی به این موضوع اهمیت می دهند.

رکن آبادی نیز در این دیدار با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسائل امت اسلامی و قضیه فلسطین گفت: آنچه ما در مسیر حمایت از حق و عدالت انجام می دهیم که البته نماد و مصداق آن پشتیبانی از قضیه فلسطین بوده، یک واجب دینی و انسانی است.

در انتهای این دیدار، هیات جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین، نشان و رمز شهدای این جبهه را به عنوان نشان تقدیر و حمایت ملت فلسطین از جمهوری اسلامی ایران تقدیم سفیر کشورمان کرد.

**دیدار با وزیر دادگستری

همچنین در ملاقات روز پنجشنبه سفیر جمهوی اسلامی ایران در لبنان با ‘شکیب قرطباوی’ وزیر دادگستری لبنان راههای توسعه همکاری قضایی بررسی شد.

با عنایت به تشکیل اولین اجلاس کمیته عالی همکاریهای دو کشور به ریاست ‘محمدرضا رحیمی’ معاون اول رئیس جمهور و نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در بیروت در هفته آینده، طرفین در این ملاقات راههای همکاری قضایی را مورد بررسی قرار دادند.

قرطباوی در این دیدار آمادگی خود را برای توسعه همکاری های قضایی اعلام کرد.

پیش بینی می‌شود در اجلاس کمیته عالی همکاری های دو کشور چند سند همکاری قضایی میان مسئولین دو کشور به امضا برسد.

خاور**۱۰۳۰**۱۵۷۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۷۹۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.