حمایت اصلاح طلبان از احمدی نژاد، تیرخلاص به دولت است

۱۸م دیماه ،

بازتاب امروز نوشت:

درحالیکه بزرگان اصولگرا در جلسات خصوصی خود با عناوین بسیار تند و تعابیر عجیبی از محمود احمدی نژاد یاد کرده و وی را بزرگترین اشتباه تاریخ انقلاب می خوانند، به جهت جلوگیری از سوء استفاده اصلاح طلبان هنوز ناگزیر به حمایت زا احمدی نژاد در ظاهر می باشند.

به گزارش بازتاب امروز، چندی است انتقال مجموعه مواضع و حرکت های دولت به محافل اصولگرا بویژه سخنان خصوصی احمدی نژاد که از طریق ویژه جمع آوری می گردد، سبب مشتعل شدن چهره های شاخص اصولگرا و اتخاذ مواضع بسیار تند علیه دولت می گردد.

این مواضع و تعابیر به حدی تند است که هیچ گاه در ادبیات خصوصی چهره های مخالف دولت نظیر هاشمی رفسنجانی یا خاتمی نیز به کارنمی رود و قضاوت های قطعی هولناکی در آنها نسبت به انگیزه و فرجام احمدی نژاد وجود دارد.

اما زمانی که نوبت اقدامات عملی می گردد، نگرانی از سوء استفاده اصلاح طلبان از برخورد با دولت توسط اصولگریان، سبب می گردد نظرات حقیقی اصولگرایان مصلحتا ۱۸۰ درجه تغییر کند و به حمایت از دولت تبدیل شود.

نگرانی اصلی اصولگریان این است که اصلاح طلبان و منتقدین دولت، حمله شدید آنها به احمدی نژاد را نشانه حقانیت مواضع ۴ سال قبل و ۸ سال قبل خود بدانند که وی را فاقد صلاحیت برای تصدی پست ریاست جمهوری می دانستند و سپس نتیجه بگیرند آنها که متهم به بی بصیرتی شدند، بصیرت بیشتری داشتند.

به بیان عامیانه، ترس از دشمن شاد شدن اصولگرایان، هم اکنون مهمترین عامل حمایت از دولت است و اگر این نگرانی نبود، ظرف چند روز با پرداختن به بخش کوچکی از نقاط ضعف دولت، نسخه احمدی نژاد در داروخانه اصولگرایان با حداقل درد و کوتاهترین زمان پیچیده می شد.

در این شرایط به نظر می رسد هر اندازه که اصلاح طلبان در انتقاد از دولت سکوت کنند، صدای حمله به دولت در اردوگاه اصولگرایان بلندتر می گردد و هراندازه اصلاح طلبان انتقادات خود را صریح تر از نقاط ضعف و مفاسد دولت بیان کنند، اصولگرایان بر حمایت از وی مصمم تر می شوند.

دفاعیات امثال حسین شریعتمداری از دولت، با وجود آن که او رابطه دوطرفه ای سرشار از تنفر با محمود احمدی نژاد دارد و احمدی نژاد به صراحت از وی و روزنامه اش اعلام برایت کرده و گفته کیهان نمی خوانم را باید در همین راستا و از سر پرهیز از بهره برداری اصلاح طلبان و منتقدان ارزیابی کرد.

در مجموع به نظر می رسد موضوعی که هم اکنون بیشترین نقش را در تصمیم گیری اصولگرایان دارد، نه مصالح کشور، بلکه رقابتها و رو کم کنی های جناحی است و اگر اصلاح طلبان در این مقطع فرضا از احمدی نژاد حمایت کرده و یا حداقل نسبت به وی سکوت کنند، ممکن است تیر خلاص به دولت توسط اصولگراها رها شود؛ به شرط آن که مطمئن باشند به خاطر حمایت های بی حد و مرز قبل از احمدی نژاد شماتت نخواهند شد.


خبرگزاری انتخاب | entekhab.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.