خانواده بستری مناسب برای توسعه فرهنگ مطالعه کودکان

۰۱ تیرماه ۱۳،

یک روانشناس گفت: شخصیت کودکان قبل از ۶ سالگی در داخل خانواده نهادینه می‌شود و آنان با آموزش صحیح، فرزندانشان را تشویق به مطالعه و درک مفهومی از مطالب بدون در نظر گرفتن کسب نمره می‌کنند.

جعفریان روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: شخصیت کودکان قبل از ۶ سالگی در داخل خانواده نهادینه می‌شود بنابراین کودکان در هنگام عرصه ورود به یادگیری با آموزش صحیح خانواده آنان را تشویق به مطالعه و درک مفهومی از مطالب بدون در نظر گرفتن کسب نمره می‌کنند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها با دخالت دادن فرزندانشان در بحث‌ها و گفتگوهای علمی آنان را تشویق به مطالعه می‌کنند به جای هدر رفتن انرژی در پایگاه اینترنتیها و وبلاگ‌های مختلف و استفاده بهینه از زمان آنان را با فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشنا می‌سازند.

جعفریان با اشاره به نقش معلمان و والدین مدرسه اظهار داشت: دبیران و اولیای مدرسه در یادگیری و فراگیری آموزش دانش آموزان بسیار موثر می باشند و با برگزاری مسابقات و مشارکت دادن آنان در بحث‌ها و گفتگوهای کلاسی می‌توانند سلیقه‌های مختلف دانش آموزان را تحت پوشش قرار دهند و زمینه مساعدت را برای خلاقیت و شکوفایی آنان فراهم کنند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: خانواده‌ها با برقراری روابط صمیمانه با فرزندانشان علاوه بر قانونمندی نظم و مسائل تربیتی را به آنان آموزش دهند و با ایجاد فضای مناسب و مطلوب شرایط را برای مطالعه و کتابخوانی آنان فراهم کنند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.