خطاها در اکسل

جام جم آنلاین: قابلیت بررسی خطاها در اکسل موجب می‌شود بسیاری از خطاهای احتمالی ناشی از سهل‌انگاری کاربران هنگام ورود اطلاعات در این نرم‌افزار کاهش یابد.

این قابلیت گاهی حوصله کاربران را سر می‌برد؛ زیرا در موارد بسیاری هیچ خطایی در اطلاعات ورودی شما در سلول‌های این نرم‌افزار وجود ندارد، اما آن‌طور که برای اکسل تعریف ‌شده، عملیات شما با خطا مواجه است و اکسل با اعلام هشدار یا ایجاد تمایز در سلول‌های اطلاعات شما این خطا را به‌نمایش درمی‌آورد.

اگر می‌خواهید از دست این هشدارهای اشتباه خلاص شوید یا خطایابی در این نرم‌افزار را مطابق با سلیقه خودتان تغییر دهید، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

۱-گذر موقت از خطاها

چنانچه بخواهید به‌طور موقت از یک یا چند خطا چشم‌پوشی کنید، بهترین راه حل استفاده از گزینه Ignore Error است.

برای استفاده از این گزینه ‌باید زمانی که سلول موردنظرتان با اعلام خطای اکسل مواجه می‌شود روی گزینه مربوط به اعلام خطا کلیک کرده و از منوی به‌نمایش‌درآمده این گزینه را انتخاب کنید.

در این شرایط از خطای مشاهده‌شده در سلول موردنظر چشم‌پوشی‌شده و تغییری در نمایش آن سلول رخ نمی‌دهد.

۲ـ یک‌بار برای همیشه

اگر اطلاعات ورودی شما به نحوی است که تمامی سلول‌هایتان از نظر اکسل با خطا مواجه است و می‌خواهید به‌طور کامل این قابلیت را غیرفعال کنید، می‌توانید از بخش تنظیمات این نرم‌افزار کمک بگیرید.

برای انجام این کار ‌باید از منوی File به بخش Options بروید و بعد از میان گزینه‌های موجود در سمت چپ Formulas را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه فوق ‌باید در سمت راست به بخش Error Checking مراجعه کنید. در این بخش می‌توانید با غیرفعال‌کردن علامت چک‌مارک کنار عبارت Enable background error checking این قابلیت را برای همیشه غیرفعال کنید.

۳ ـ خطایابی طبق قوانین

اگر اطلاعات ورودی شما با یکی از شرایط بروز خطا در اکسل مطابقت داشته باشد و بخواهید اکسل این شرایط را نادیده بگیرد، اما در موارد دیگر خطایابی همچنان فعال باشد تا جلوی خطاهای احتمالی شما گرفته شود، می‌توانید قوانین خطایابی در نرم‌افزار را تغییر دهید. برای اعمال تغییر در این قوانین نیز ‌باید همچون مراحل قبل به تنظیمات بخش Formulas بروید.

پس از آن بخش Error Checking Rules را پیدا کنید. در این بخش، گزینه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام تشخیص خطا در حالت‌های خاصی را شامل می‌شود.

در این بخش می‌توانید مطابق با شرایط موردنظرتان تغییرات را اعمال و در نهایت با کلیک روی OK این تغییرات را ذخیره کنید. (جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.