خطیبی:راه دهداری را ادامه می‌دهم

۲۵خردادماه،

رسول خطیبی با اشاره به شرایط اردوی تیم گسترش فولاد در سرعین اردبیل اظهار داشت: در روزهای قبل تمرینات پرفشاری را برای بازیکنان در نظر گرفتیم و آنها با تمام توان در تمرینات شرکت می‌کنند و این روند تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت، بعد از آن از یکم تا نهم تیر ماه اردوی شبانه روزی را در تهران برگزار خواهیم کرد تا با آمادگی کامل پا به مسابقات فصل آینده لیگ برتر بگذاریم.

به گزارش فارس،وی ادامه داد: در صدد هستیم در روزهای آینده دو بازیکن تقریبا نامدار را جذب کنیم و دو سهمیه لیگ دسته اول هم داریم که با جذب این ۴ بازیکن می‌توان گفت تیم ما کامل می‌شود.

خطیبی با اشاره به جذب ستاره‌های نامدار از سوی باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: ما کاری به تراکتورسازی نداریم اما تا آنجایی که یادم هست آقای زینی زاده (مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی) گفته بود در صدد بومی‌گرایی در باشگاه است اما ما تا حالا این موضوع را ندیدیم، متاسفانه ما نتیجه گرا شده‌ایم. منظورم آقای زینی زاده نیست اما ناراحتم که ما به فکر بازیکن سازی و آینده نیستیم و فقط حال حاضر را می‌بینیم و مطمئن هستم با ادامه این رویه در آینده ضربه خواهیم خورد.

وی افزود: اگر بازیکن سازی نکنیم مجبور هستیم هر سال به دنبال بازیکنان نامدار و تاپ برویم که استخدام آنها پول‌های کلانی را خواهد داشت اما اگر بازیکن سازی بکنیم همین بازیکنان فعلی دو سال دیگر خودشان بازیکن تاپ می‌شوند.تراکتورسازی با این رویه نمی‌تواند بازیکن سازی کند و مجبور است هر سال با هزینه‌های بالا به دنبال بازیکنان خوب برود.

سرمربی گسترش فولاد تبریز خاطر نشان کرد: ما نه دنبال قهرمانی هستیم و نه دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا. اولین سال حضورمان در لیگ برتر است و دوست داریم با میدان دادن به جوانان آینده دار جزو ۱۰ تیم اول جدول رده بندی لیگ برتر باشیم. سال بعد همین تیم و همین بازیکنان شکوفا شده و با هزینه کم و پوشش نقاط ضعف یک تیم مدعی را تشکیل خواهیم داد.

وی افزود: من دو سال در تیم ماشین سازی و گسترش فولاد فعالیت کردم و به هیچ عنوان اجازه ندادم حاشیه به تیم وارد شود باشگاه هم سالم کار می‌کند و از نظر امکانات سخت افزاری هم شرط لازم را داریم. مدیران گسترش فولاد به دور از حاشیه می باشند و تیم رسول خطیبی هم هیچ حاشیه‌ای نخواهد داشت.

خطیبی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت امروز دیگر ستاره‌ها فوتبال بازی نمی‌کنند الان در فوتبال ما شاید یکی دو ستاره وجود داشته باشد و توانایی‌های بقیه بازیکنان تقریبا اندازه هم است، همین تیم گسترش فولاد وقتی در لیگ دسته اول حضور داشت برخی‌ها مدعی بودند حتی جز ۱۰ تا تیم هم نمی‌شود اما ما به لیگ برتر صعود کردیم، فصل آینده هم تلاش خواهیم کرد در لیگ برتر جزو ۱۰ تیم باشیم و کنار آن برنامه‌های دراز مدتی را برای آینده داریم.

سرمربی تیم گسترش فولاد افزود: ما فصل آینده نشان می‌دهیم پول‌های گزاف دادن با بازیکنان چاره کار نیست، اینکه به برخی از بازیکنان یک میلیارد یا دو میلیارد بدهید تضمینی برای موفقیت‌تان نخواهد بود. شاید در زمانی در دهه ۶۰ و ۷۰ فوتبالیست‌هایی داشتیم که از توانایی‌های بالایی برخوردار بودند، اما در این دهه نهایت تفاوت بازیکنان ۵ درصد است، آن هم به مسئله اعتماد به نفس برمی‌گردد و من این اعتماد به نفس را به بازیکنان را می‌دهم و اعلام می‌کنم بازیکنان من از همه بازیکنان ستاره دارتر می باشند.

خطیبی که اولین سال سرمربیگری‌اش را در لیگ برتر تجربه می‌کند، در این خصوص گفت: برای من لیگ دسته اول با لیگ برتر تفاوتی ندارد و هدف من این است که راه دهداری و راه شاهین را ادامه دهم. من خاک پای دهداری هم نمی‌شوم اما می‌خواهم راه او را ادامه دهم.او تلاش کرد و با جوان گرایی‌اش سبب شد بازیکنانی مانند فرشاد پیوس، مجید نامجو مطلق، امیر قلعه نویی و بازیکنان بسیار دیگری به فوتبال کشور معرفی شوند، ما هم تلاش می‌کنیم بازیکن سازی کنیم و هفت و هشت سال دیگر چهره‌های مطرحی را تحویل این فوتبال بدهیم، در این بین تفاوتی ندارد چه بر سر رسول خطیبی بیاید.

خطیبی در خصوص جذب میثم نقی‌زاده هافبک تیم پرسپولیس گفت: من از باشگاه پرسپولیس تشکر می‌کنم، نقی زاده بدون هیچ مشکلی به گسترش فولاد پیوست و نقی زاده هم با وجود اینکه سه، چهار پیشنهاد از تیم‌های لیگ برتری داشت به گسترش فولاد آمد از این بابت از او تشکر می‌کنم، امیدوارم با حضور در تیم ما بتوانند پیراهن تیم ملی را بر تن کنند و به آنچه که در این فوتبال حقش است دست یابد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.